آزمون‌های ارشد و دکتری رشته‌های علوم پزشکی تجمیع شدند


اخباردانشگاه,خبرهای دانشگاه ,آزمون‌های ارشد و دکتری

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت از تجمیع برگزاری آزمون ارشد و دکتری تخصصی رشته‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت:داوطلبان متقاضی شرکت در این دوره‌ها باید در یک آزمون که توسط وزارت بهداشت برگزار می‌شود، شرکت کنند.

 دکتر حمید اکبری گفت و گو با ایسنا با علام این خبر اظهار کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ورود به دوره‌های کارشناسی ارشد  و دکتری تخصصی رشته‌های علوم پزشکی صرفا از طریق آزمون این وزارتخانه خواهد بود و کلیه متقاضیان تحصیل در رشته-مقاطع مذکور در دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید در یک آزمون که از طریق وزارت بهداشت برگزار می‌شود، شرکت کنند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: آزمون جداگانه‌ای توسط وزارت بهداشت به این منظور برگزار نخواهد شد و داوطلبان متقاضی تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند در آزمون سالیانه وزارت بهداشت شرکت کرده و سپس بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مراحل پذیرش را طی کنند.

 

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: ثبت نام آزمون دکترای تخصصی (Ph. D ) رشته‌های علوم پزشکی به زودی آعاز شده و آزمون کتبی آن چهارم خرداد سال ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.