احضار مدیرعامل معدن یورت به دادسرا/ تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به حادثه


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , معدن یورت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به حادثه معدن یورت خبر داد و گفت: مدیرعامل معدن نیز احضار شده اما تاکنون به مرجع قضایی مراجعه نکرده است. 

به گزارش عصر  ایران به  نقل از  دادستانی کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین حقی دادستان گرگان با تسلیت به خانواده معدن چیان و ابراز همدردی با آنان گفت: با گذشت پنج روز از حادثه تاسفبار و جانسوز معدن یورت پیکر 22 نفر از معدن چیان از داخل معدن بیرون آمده است و عملیات امداد و نجات محبوس شدگان باقیمانده در معدن ادامه دارد. با توجه به این موضوع در حال حاضر نخستین اولویت خارج کردن کامل محبوس شدگان در معدن است. 

 

وی افزود: پرونده حادثه معدن یورت در دادسرای آزادشهر تشکیل شده و تحقیقات مقدماتی در حال انجام است، اما تکمیل پرونده و اعلام نظر قضایی، نیازمند اعلام نظر تیم کارشناسی است. 

 

حقی با اعلام اینکه تاکنون شکایتی از سوی خانواده‌ها مطرح و دریافت نشده است، تاکید کرد: دادستانی آماده استیفای حقوق بازماندگان این حادثه و خانواده قربانیان است و پس از تکمیل فرایند خارج کردن معدن چیان گرفتار در معدن، رسیدگی های قضایی مربوط به تقصیرها و قصورهای صورت گرفته و کمبودهایی که چه بسا زمینه ساز این حادثه تلخ شده به صورت جدی تر آغاز می شود و در کنار آن امیدواریم سایر حق و حقوق کارگران و خانواده های آنان نیز از سوی سایر مراجع ذی ربط پیگیری شود که البته قول هایی در این زمینه داده شده و امید داریم که هر چه زودتر محقق شود.