پنج میلیارد خریدهای اشتباه در مقابل ۲۰۰ میلیون عادل شیحی!


اخبار ورزشی  ,خبرهای  ورزشی  , فوتبال

درحالی که این روزها همه مدیران را مقصر بدهی های باشگاه ها می دانند به نظر می رسد خرید لیست بازیکنان بی اثر و اشتباه مربیان چند برابر بیشتر به باشگاه ها ضربه زده است.

 به گزارش مهر، مسئله بدهی های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که اولی منجر به محرومیت از انتقالات زمستانی شده و دومی غول بزرگ ۱۰ میلیاردی ژوزه است که در راه پرسپولیس گام بر می دارد موضوعی بسیار ریشه ای است، موضوعی که نه روی میز مدیران عامل که در مجلس شورای اسلامی، در مجمع تشخیص مصلحت نظام و البته در صدا و سیما و وزارت ورزش باید حل شود.

 

آنجا که بودجه باید معلوم شود و حق پخش تلویزیونی مصوب شد و کپی رایت اقلامی نظیر لباس و کلاه و ... باید به این دو باشگاه واگذار شود.

 

با این وجود اما موضوع هایی وجود دارند که ساده تر از این حرف ها هستند و می توان تا حدودی جلوی آنها را گرفت. به استقلال امروز نگاه کنید، امروز استقلال تنها به دلیل ۴۷ هزار دلار بدهی به عادل شیحی محروم شده است. در درونش اما غوغایی بسیار بزرگ تر از ۴۷ هزار دلار در جریان است که با کمترین صرفه جویی و ساده ترین بحث های فنی می شد آن را مدیریت کرد.

 

به این خرید ها نگاه کنید: کنعانی زادگان«۹۰۰ میلیون تومان»، حاج محمدی«یک میلیارد و صد میلیون تومان»، میثم مجیدی« ۷۰۰ میلیون تومان»، آرش افشین«۵۰۰ میلیون تومان»، بختیار رحمانی یک میلیارد تومان»، علی قربانی ۶۵۰« میلیون تومان» و ...

 

استقلال امسال دست پخت افشارزاده، افتخاری و البته منصوریان است. انتخاب بازیکنان بر عهده سرمربی بوده و البته مدیران در این رابطه چک و چانه هم زده اند اما واقعا در مورد این بازیکنان آیا این پول ها باید تعهد داده می شد؟ اینها روی هم به اندازه یک بازیکن برای استقلال جواب داده اند؟

 

این همه در حالی رخ می دهد که بسیاری از این مبالغ آن نیست که واقعا در زیر میز بسته شده اند. حالا پیش و بیش از افشارزاده و منصوریان می تواند با خودش فکر کند که چقدر با انتخاب های اشتباهش به باشگاه خود ضرر رسانده است؟ منصوریان در مورد این بازیکنان حالا باید پاسخگو باشد و بگوید که چرا اینها یا به میدان نرفته اند و یا چند دقیقه کوتاه به میدان آمده اند و با پاس گل به حریف یا اشتباهات زیاد به استقلال ضربه زده اند.

 

بحث بحث عادل شیحی ۴۷ هزار دلارش نیست. بحث این است که در همین اعداد که غیر واقعی هم هستند استقلال نزدیک به ۵ میلیارد تومان ضرر کرده که اگر چنین نکرده بود مبلغ عادل شیحی را که نزدیک به دویست میلیون تومان است به راحتی و سادگی پرداخت می شد.

 

موضوع فقط منصوریان نیست، امیر قلعه نویی و مظلومی و برانکو با آن اوکراینی ها و دایی و استیلی و ... هم چنین اشتباهات میلیاردی داشته اند. در واقع در موضوع بدهی ها سرمربی ها اگر بیشتر از مدیران مقصر نبوده باشند کمتر از آنها هم تقصیر ندارند و نباید همه بار سقوط مالی اخیر را روی دوش مدیران عامل انداخت.