ترامپ: نمی‌خواهم افراد فقیر عهده‌دار پُست‌های مرتبط با اقتصاد آمریکا باشند


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,ترامپ

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد همه انسانها را دوست دارد اما افراد ثروتمند برای پست های مرتبط با اقتصاد کشور مناسب ترند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا که تاکنون بارها بخاطر انتخاب «ویلبر راس» که ثروت زیادی دارد به عنوان وزیر بازرگانی آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته بود، در سخنرانی روز گذشته خود در آیووا سعی کرد علت انتخاب افراد ثروتمند را برای پست های دولتی توجیه کند. رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: نمی خواهم یک شخص فقیر پست های مربوط به اقتصاد کشور را اداره کند.

 

وی در این خصوص گفت: شخصی از من پرسید که چرا افراد ثروتمند را برای پست های مرتبط با اقتصاد کشور انتخاب می کنم. بله حقیقت دارد. ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا یک شخص بسیار ثروتمند است. ویلبر راس و مشاور وی از بسیاری از فعالیت های خود گذشته اند تا بتوانند به امور کشور رسیدگی کنند. بخصوص مشاور راس که پیشتر به عنوان مدیر عملیات شرکت گلدمن ساکس فعالیت می کرد. اینها افرادی هستند که ذهن های فوق العاده ای دارند و این آن چیزی است که ما احتیاج داریم.

 

ترامپ افزود: ما باید به گونه ای باشیم که جهان از ما سوء استفاده نکند.من همه انسانها را دوست دارم چه فقیر باشند و چه ثروتمند. اما نمی خواهم برای چنین سمت هایی انسانهای فقیر را برگزینم.

 

ویلبر راس سرمایه گذار و بانکدار سابق آمریکایی است که هم اکنون به عنوان وزیر بازرگانی در دولت دونالد ترامپ فعالیت میکند. مجله فوربز در سال 2014، راس را با ثروت خالص 2.9 میلیارد دلار در زمره میلیاردرهای جهان لحاظ کرد.