باهنر : مردم از دعواهای ما دلخورند/ اصلاح‌طلبان فتنه‌گر نیستند


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , باهنر

باهنر گفت: اگر دولت به این جمع‌بندی برسد که از نیروی رقیب در اداره امورش استفاده کند این قدم رو به جلویی است. 

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان در گفت‌و‌گو با  ایلنا، در خصوص اظهارات اخیر علیرضا زاکانی درباره ضرورت «آتش بس» میان جریان اصلاحات و اصولگرا و قرابت این مفهوم با طرح «گفت‌و‌گوی ملی» که چندی پیش از سوی اصلاح‌طلبان مطرح شده بود، گفت: این تعبیری است که باید مورد تفسیر قرار گیرد. بعضی گفت‌و‌گوی ملی بین مردم را مطرح می‌کنند؛ اما من این طرح را قبول ندارم. مردم با هم مشکلی ندارند. مردم از ما دلخور هستند که چرا با هم دعوا می‌کنیم.

 

او با بیان اینکه طبیعی است مواضع اصولگرا و اصلاح‌طلب با هم منطبق نشود، گفت: مهم این است ما در منافع ملی با هم هماهنگ باشیم و بر آن اساس سیاست راهبردی خود را تدوین کنیم. این می‌تواند با گفت‌و‌گو و تعامل باشد یا می‌تواند به گونه‌ای دیگر صورت بگیرد. برای نمونه اگر دولت به این جمع بندی برسد که از نیروی رقیب در ادامه امورش استفاده کند این قدم رو به جلویی است.

 

باهنر در خصوص رابطه معنایی «آتش بس» مطرح شده از سوی اصولگرایان و «گفت‌و‌گوی ملی» مطرح شده از سوی اصلاحات گفت: اصلاح‌طلبان از بحث گفت‌و‌گوی ملی برای فتنه حرف می‌زنند که این درست نیست و خط قرمز ماست.

 

او تاکید کرد: البته این اصلا به این معنی نیست که اصلاح‌طلبان را فتنه‌گر بدانیم. من بار‌ها گفته‌ام اصلاح‌طلبان نیروهای مومن و انقلابی بسیاری دارند. ممکن هم هست با ما موضع داشته باشند اما این به معنی فتنه‌گر بودن آن‌ها نیست. اما طرح مساله گفت‌و‌گوی ملی با هدف نادیده گرفتن فتنه خط قرمز ماست.