مهدی فخیم زاده : «علی البدل» به جناح های سیاسی طعنه نمی زند/ شخصیت هایی که ملنگ هستند


اخبارفرهنگی ,خبرهای فرهنگی ,مهدی فخیم زاده

بازیگر نقش «نریمان خان» در «علی البدل» گفت: قصه «علی البدل» وجه سیاسی ندارد و بیشتر با انتخابات ریاست جمهوری شوخی می‌کند و به جناح خاصی طعنه نمی‌زند.

«مهدی فخیم زاده» بازیگر سریال «علی البدل» در گفت‌وگو با  فارس گفت: سریال «علی البدل» را به طور همزمان به من و مهدی هاشمی به عنوان دو کاراکتر اصلی پیشنهاد دادند و همان زمان که برای قرارداد رفتیم، ‌دو قسمت از فیلم‌نامه بیشتر آماده نبود، اما کاراکترها همگی مشخص بودند و مقدم و تنابنده درباره آنها با ما صحبت کردند. من و مهدی هاشمی از سالها پیش با یکدیگر هم دوره و دوست بودیم او دانشکده هنرهای زیبا درس می‌خواند و من هنرهای دراماتیک و در فیلم «هفت سنگ» که کارگردانی کردم او یکی از نقش‌ها را بازی می‌کرد.

 

وی ادامه داد: قرار شد من در نقش «نریمان خان» و هاشمی در نقش «نوذر خان» که خان طایفه‌های آبیاری‌ و آبناری‌ هستند بازی کنیم.

اخبارفرهنگی ,خبرهای فرهنگی ,مهدی فخیم زاده

بازیگر سریال «قورباغه و قناری» از همکاری با سیروس مقدم نیز گفت: این سریال گروه و کست خوبی داشت. سیروس مقدم هم فرد کاربلد و باتجربه‌ای است و بیشتر از آنکه فکر می‌کردم به کارش تسلط دارد و بر همین اساس احتمال می‌دهم که مخاطبان نیز از آن خوششان بیاید. در کارهای هنری هیچ‌گاه نمی‌توان به طور قطعی موفقیت یا عدم موفقیت را تعیین کرد، ‌حال چه از نظر هنری و چه از لحاظ برخورد با مخاطب،‌ چراکه باید صبر کرد و بازخورد مردم را دید.

 

وی بیان داشت: «علی البدل» ژانر خاصی از طنز را دارا است که تا به حال خودم چه در مقام بازیگری چه در مقام کارگردانی آن را تجربه نکرده بودم. فضا و آدم‌ها در قصه این سریال خیلی واقعی و جدی نیستند و مثل هر کار طنز دیگر شخصیت‌هایی هستند که بیشتر حال‌ت ملنگ طور دارند.

اخبارفرهنگی ,خبرهای فرهنگی ,مهدی فخیم زاده

کارگردان سریال «ولایت عشق» ادامه داد: قصه «علی البدل» درباره خان و خان‌بازی‌های قدیم نیست و ماجرای فانتزی دارد. خان‌هایش هم از آن خان‌های قدیم نیستند و همه کاراکترها آدم‌های ملنگی هستند که شخصیت‌هایی شیرین دارند. همه ما امیدواریم که این شیرینی به مخاطب نیز منتقل شود.

 

بازیگر سریال «مختارنامه» به سیاسی بودن این سریال نیز اشاره کرد و افزود: تا جایی که من اطلاع دارم، قصه «علی البدل» وجه سیاسی ندارد و بیشتر با انتخابات ریاست جمهوری شوخی می‌کند و به جناح خاصی طعنه نمی‌زند. در اصل روابط درونی و اجتماعی مردم را بعد از ورود رئیس جمهور به روستایشان نشان می‌دهد.

 

وی درباره ادامه دار شدن این سریال نیز بیان داشت: تا به حال درباره ادامه دار شدن این سریال چیزی نشنیدم و در حال حاضر گروه تولید «علی البدل» مشغول کارهای سریال «پایتخت» هستند. اما اگر قرار باشد ادامه‌اش ساخته شود، بازخورد مردم برایم بسیار مهم است. به شخصه با ادامه دار کردن کارها اعتقادی ندارم و دوست ندارم کاری ادامه دار بسازم و بازی کنم و این را در کارهای خودم هم اعمال کردم و ترجیح می‌دهم به جای ساخت ادامه یک اثر، به سمت تولید اثری جدید بروم. ضمن اینکه به دلیل شرایط خاصی که دارم سفر کاری به شهرستان برایم دشوار است و نمی‌توانم زیاد از تهران دور باشم.

اخبارفرهنگی ,خبرهای فرهنگی ,مهدی فخیم زاده

 

کارگردان سریال «خواب و بیدار» درباره حضورش در روستایی اطراف همدان نیز بیان داشت: در تمام مدتی که مقابل دوربین سیروس مقدم رفتم هیچ مشکل خاصی نداشتم، فقط دوری از تهران اذیتم می‌کرد. حتی اگر به سفر هم بروم دلم برای آب و هوای تهران تنگ می‌شود و آب و هوای بد تهران را هم دوست دارم و همیشه دل تنگ این آب و هوا هستم. اما هوا و فضای روستایی که ما در آن کار می‌کردیم خیلی خوب بود. مقدم چهار روستا را با هم تلفیق کرد و از آنها به یک روستا رسید که شما  در تصویر همان یک روستا را می‌بینید. فضاهای زیبای آنجا مخصوصا در فصل بهار قابل وصف نیست و ما هم در همین فصل چند ماه در آنجا زندگی کردیم.

 

سریال «علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری هر شب ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.