ترامپ:اقدامات تنبیهی شدیدی را در مورد کره شمالی درنظر داریم


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,ترامپ

رییس جمهوری آمریکا با بیان این که در هفته های اینده رویکردهای کره شمالی را در رابطه با برنامه موشکی زیرنظر خواهد داشت، تهدید کرد واکنش های تنبیهی شدیدی را برای مقابله با تهدیدهای پیونگ ینگ در نظر گرفته است.

 رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رییس جمهوری لهستان گفت : ترجیح می دهد از گزینه هایی که برای واکنش نسبت به برنامه های موشکی کره شمالی در نظر دارد حرفی نزند اما تصریح کرد که اقدامات تنبیهی شدید و سنگینی را در مورد این کشور در دست بررسی دارد.

 

وی اضافه کرد که در مورد کره شمالی خط قرمزی را تعیین نخواهد کرد و هنوز خیال عملی کردن تهدیدهای خود را ندارد و ترجیح می دهد در هفته ها و روزهای آینده رفتار کره شمالی را زیر نظر بگیرد.

 

با این همه رییس جمهوری آمریکا در واکنش به پرتاب نخستین موشک قاره پیمای کره شمالی در سالروز استقلال آمریکا که حیرت کارشناسان نظامی آمریکا را بدنبال داشت تهدید کرد که با پیونگ ینگ برخورد شدیدی خواهد کرد.

 

نیکی هیلی نماینده ترامپ در سازمان ملل متحد نیز روز گذشته در واکنش به همین آزمایشات تهدید کرد که کشورش بدون اتکا به حمایت کشورهای جهان در مقابل کره شمالی واکنش نشان خواهد داد و در صورت لزوم از قدرت نظامی خود علیه این کشور استفاده خواهد کرد.

 

 

اخبار بین الملل - ایرنا