رحیمی : مغایرتی در بازشماری آرا مشاهده نشد / چند رای بیشتر به نام چمران ثبت شده بود /طرح شکایت به روسای قوا در قانون به رسمیت شناخته نشده است


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رییس هیات نظارت بر انتخابات

رییس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا استان تهران با بیان اینکه در شمارش آرای پنجاه نفر اول هیچ تغیری در نتیجه پیشتر اعلام شده بوجود نیامد، گفت: در برخی موارد شاهد این بودیم که چند رای بیشتر به نام آقای چمران ثبت شده بود که با توجه به جزئی بودن آن، به مسئله ورود نکردیم. 

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با  ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به شکایت‌های لیست خدمت نسبت به نحوه برگزاری انتخابات شورای شهر تهران اعلام کرد: اعضای لیست خدمت مدعی عدم حضور ناظران مورد تایید شورا در مرحله تجمیع آرا بودند و می‌گفتند که نظارتی براین انتخابات نداشته‌اند و از این رو نسبت به نحوه شمارش آرا مطمئن نبودند.

 

او گفت: بر این اساس اعضای لیست خدمت دیداری با رییس مجلس شورای اسلامی داشتند که آقای لاریجانی طی تماس با اعضای هیات نظارت خواستار رسیدگی به این مسئله شدند.

 

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران یادآور شد: با وجود اینکه نگاه و باور ما این است که همه شکایت‌ها باید درچارچوب قانون و براساس شرایط قانونی مطرح شده و مورد رسیدگی قرار گیرند، با توجه به درخواست رییس مجلس، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر در استان تهران و همچنین شهر تهران در جلسه‌ای مشترک آرای نفرات اول تا پنجاهم را به صورت رندوم مورد بررسی قرار داده و به ویژه آرای آقای چمران را مجدداً تطبیق دادند تا اگر احیاناً رای به اشتباه برای ایشان کم یا زیاد شده مشخص شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس دهم خاطرنشان کرد: این جلسه امروز که با حضور رییس کمیته IT ستاد انتخابات کشور در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات برگزار و صورتجلسه آن تهیه شد، علی‌رغم تطبیق متعدد آرا به صورت رندوم هیچ‌گونه تغییری در نتیجه‌ای که پیش‌تر اعلام شده بود و درسامانه وزارت کشور تجمیع شده بود رخ نداد و حتی یک مورد مغایرت پیدا نشد و حتی در برخی موارد شاهد این بودیم که چند رای بیشتر به نام آقای چمران ثبت شده بود که با توجه به جزئی بودن آن، به مسئله ورود نکردیم.

 

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران تصریح کرد: نگاه ما این است که مرجع ارائه شکایات و اعتراض‌ها، هیات‌های نظارت استانی و همچنین هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها است و اگرچه مراجعه به مسئولان و حتی روسای قوا برای احقاق حق هیچ‌گونه منعی ندارد اما به هرحال این نحوه طرح شکایت در قانون رسمیت ندارد.

 

او گفت: با این همه و با وجود اینکه از نتیجه انتخابات اطمینان داشته و این نتیجه به صورت رسمی مورد تایید ناظران و برگزارکنندگان رسیده و هیات نظارت و اجرایی به صورت مشترک آن را امضا کرده‌اند و نیاز به بازنگری نبود، صرفاً به خاطر اطمینان‌بخشی این بازنگری صورت گرفت و از سوی تمام حضار متشکل از هیات نظارت و اجرایی تعیین و صورتجلسه شد.

 

رحیمی تصریح کرد: با توجه به اینکه مراحل اهراز حویت و اعلام نتایج به صورت الکترونیکی به سامانه وزارت کشور ارسال می‌شد تمامی موارد مربوط به بازنگری با حضور رئیس کمیته IT وزارت کشور انجام شد و این نتیجه متعاقباً از سوی هیات نظارت نیز اعلام می‌شود.