ترامپ: آتش را با آتش پاسخ می دهیم


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 در مصاحبه با ای بی سی نیوز؛

ترامپ: شرایط ورود به آمریکا را بسیار دشوار خواهم کرد/6 تریلیون دلار هزینه در خاورمیانه/ آتش را با آتش پاسخ می دهیم

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریکا با تاکید بر اینکه « شرایط ورود به آمریکا را بسیار دشوار خواهم کرد زیرا نمی خواهم ترور وارد این کشور شود»، گفت: فرمان اجرایی تعلیق مهاجرت به آمریکا، به معنی ممنوعیت ورود مسلمانان نیست.

به گزارش ایرنا، ترامپ در نخستین مصاحبه پس از دوران ریاست جمهوری اش با شبکه خبری ای بی سی نیوز در کاخ سفید افزود: این فرمان مربوط به شهروندان کشورهایی است که ترور وحشتناک و گسترده ای دارند. اینها کشورهایی هستند که شهروندان آنها موجب مشکلات زیادی برای آمریکا می شوند. آنها داعش هستند که در برخی موارد با مقاصد و نیت های شیطانی و پلید به آمریکا می آیند.

 

ترامپ به «دیوید میور» مجری شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز گفت: آمریکا بدون اجازه دادن به اینها نیز به اندازه کافی مشکل دارد که در برخی یا بسیاری از موارد، قصد خرابکاری های گسترده ای در آمریکا دارند.

 

رئیس جمهوری جدید آمریکا اضافه کرد: به نظر من اروپا با اجازه دادن به ورود میلیون ها نفر به آلمان و دیگر کشورهای اروپایی، مرتکب اشتباه بزرگی شد و آنچه در این کشورها رخ می دهد، فاجعه ای است که نمی خواهم در آمریکا تکرار شود.

 

ترامپ در پاسخ به سئوال خبرنگار ای بی سی نیوز مبنی بر اینکه چرا شهروندان کشورهای افغانستان، پاکستان و عربستان سعودی در این فهرست ممنوعیت قرار ندارند، گفت: شما در تمامی موارد، شاهد بررسی های بسیار دقیق خواهید بود و من حتی در صورتی که احتمال اندکی برای بروز برخی مشکلات وجود داشته باشد، به آنها اجازه ورود به آمریکا را نخواهم داد.

 

وی افزود: شرایط ورود به آمریکا را بسیار دشوار خواهم کرد، زیرا نمی خواهم ترور وارد این کشور شود. اکنون ورود به خاک آمریکا بسیار آسان است.

 

** نباید به عراق لشکرکشی می کردیم

ترامپ اظهار داشت: ما نباید به عراق لشکرکشی می کردیم و نباید به آن صورت از عراق خارج می شدیم. ما هنگامی عراق را ترک کردیم که دولت نداشت. ما دو کشور عراق و ایران را داریم که دارای قدرت نظامی هستند اما ما یکی از این کشورها یعنی عراق را نابود کردیم و این در واقع اتفاقی است که رخ داده است. ما در عراق، خلاء قدرت ایجاد کردیم و داعش تشکیل شد.

 

** 6 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده ایم

رئیس جمهوری جدید آمریکا گفت: ما تا ماه پیش (دسامبر 2016) 6 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده ایم و کشور ما در حال از هم پاشیده شدن است و اکنون نمی توانیم هزینه ساخت یک مدرسه در بروکلین یا لس آنجلس را تامین کنیم.

 

به گزارش ایرنا، میور مجری ای بی سی نیوز از ترامپ پرسید: با گذشت پنج روز از آغاز ریاست جمهوری شما، آیا قصد دارید از بودجه آمریکا برای تامین هزینه دیوار مرزی با مکزیک استفاده کنید و آیا مالیات دهندگان آمریکا هزینه ساخت این دیوار را تامین خواهند کرد؟

 

ترامپ پاسخ داد: بستگی به مذاکرات با مکزیک دارد و ما قصد داریم این مذاکرات را نسبتا زود شروع کنیم. اما مکزیک 100 درصد هزینه ساخت این دیوار را پرداخت خواهد کرد. من می خواهم این دیوار را بسازم و از ورود مواد مخدر و مهاجران به آمریکا جلوگیری کنم.

 

** شیکاگو شبیه منطقه جنگی شده است

به گزارش ایرنا، خبرنگار ای بی سی نیوز از ترامپ پرسید: شما در توئیتر نوشتید که نرخ قتل در شیکاگو بالاست و اگر این کشتار وحشتناک اصلاح نشود، من نیروهای فدرال را به این شهر اعزام خواهم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا پاسخ داد: شیکاگو مانند افغانستان شده است. مردم چپ و راست هدف گلوله قرار می گیرند و در یک دوره کوتاه زمانی، شمار زیادی از مردم هدف گلوله قرار می گیرند. شیکاگو شبیه یک منطقه جنگی شده که فاجعه است.

 

** آتش را باید با آتش پاسخ دهیم

به گزارش ایرنا، خبرنگار ای بی سی نیوز در ادامه پرسید: آقای رئیس جمهور! شما در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری گفتید که شکنجه واتربوردینگ (القای خفگی مصنوعی) و حتی بدتر از آن را دوباره اجرا خواهید کرد.

 

ترامپ پاسخ داد: بله زیرا می خواهم کشورمان را امن نگه دارم. هنگامی که تروریست های داعش تیراندازی می کنند و سر مردم آمریکا و دیگر کشورها را در خاورمیانه می برند، به این علت که مسیحی هستند و کارهایی می کنند که از هنگام قرون وسطی به بعد کسی نشنیده است، آیا من باید در باره شکنجه احساس ناراحتی کنم؟ تا جایی که به من مربوط است، باید آتش را با آتش پاسخ دهیم.

 

** هیچکس در دوره ریاست جمهوری من در خیابان های آمریکا نخواهد مُرد

به گزارش ایرنا، خبرنگار ای بی سی نیوز پرسید: شما گفتید که طرح جایگزین شما برای برنامه درمان همگانی اوباماکر، شامل بیمه همگانی است. حدود 18 میلیون آمریکایی ممکن است بیمه درمانی خود را درصورت لغو اوباماکر از دست بدهند و این در حالی است که هیچ طرح جایگزینی برای آن وجود ندارد؟

 

ترامپ پاسخ داد: من نمی خواهم 20 درصد پائین جامعه را که نمی توانند هزینه بیمه را بپردازند، کنار بگذارند. طرح اوباماکر بسیار پرهزینه و وحشتناک و یک فاجعه است. من می خواهم اطمینان یابم که هیچکس در دوره ریاست جمهوری من در خیابان های آمریکا نخواهد مرد.