عضو شورای شهر تهران : واگذاری چندین پروژه شهری به یک فرد خاص/ریخت و پاش در اجرای پروژه‌ها


اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی ,شورای شهر تهران

عضو شورای شهر تهران با اشاره به واگذاری چندین پروژه شهری به یک فرد خاص از روند غیرقانونی این واگذاری ها انتقاد کرد.

 محمد حقانی در گفت‌وگو با  ایلنا درباره چرایی گران تمام شدن پروژه‌های شهرداری تهران، اظهارکرد: شهرداری تهران برعکس اینکه ادعا می‌کند؛ ساختمانش کاملا شیشه‌ ای است، از بتونی هم بتوتی‌تر است.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه شهرداری اطلاعات و آمار روشنی در اختیار ما قرار نمی‌دهد، گفت: به طور مثال در مورد ساخت پل صدر هنوز هیچ گزارشی به شورای شهر یا مردم ارائه نشده است.

 

حقانی تاکید کرد: مدیریت جهادی معنا و مفهوم دارد یکی از مهمترین مفاهیم آن جلوگیری از ریخت و پاش است و مقام معظم رهبری نیز همواره بر این مسئله تاکید دارند. هر کاری باید حساب و کتاب داشته باشد.

 

او با بیان اینکه در پروژه های شهری هیچ‌ حساب و کتابی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: پروژه‌های شهری بسیار گران تمام می‌شود و هزینه‌های سنگینی برای آن پرداخت می‌شود. متاسفانه از سوی شورای شهر هم نظارت کافی در این بخش وجود ندارد و تنها به یک سوال از شهرداری اکتفا می‌شود.

 

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: وقتی شهرداری شوراگرا نیست و خود را زیرمجموعه شورای شهر و پاسخگوی مردم نمی‌داند، وضعیت شهر همین می شود.

 

حقانی بیان کرد: عدم توجه به قانون و در حقیقت پیروی نکردن از قانون و خود خواسته مدیریت کردن باعث بروز مسائل اینچنینی در شهر می‌شود.

 

این عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: براساس قانون شهرداری‌ها همه پروژه‌ها باید به صورت مزایده و مناقصه انجام شود، در حالی که پروژه‌ها به افراد خاص واگذار می‌شود و متاسفانه شاهدیم که چندین پروژه به یک شخص واگذار شده است و سوال این است، چرا مزایده و مناقصه برگزار نمی‌شود و اجرای پروژه ها بر اساس قانون پیش نمی‌رود؟