دعوت قطر از رسانه های بین المللی برای گشایش دفتر در دوحه


اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل, قطر

پایگاه خبری خلیج تایمز قطر روز شنبه به نقل از یک مقام دولتی این کشور اعلام کرد که قطر از رسانه های بین المللی دعوت کرده برای گشایش دفتر جدید در این کشور اقدام کنند.

براساس این گزارش، شیخ صیف بن احمد الثانی، رییس دفتر ارتباطات دولت قطر امروز /شنبه/ اعلام کرد که در پی بحران به وجود آمده ناشی از محاصره سیاسی و اقتصادی ناعادلانه عربستان ، امارات متحده عربی، مصر و بحرین علیه دولت و ملت قطر، دوحه قصد دارد میزبانی تعداد بیشتری از رسانه های بین المللی ثابت را در دوحه به عهده گیرد.

 

وی در حاشیه 'گردهمایی ملی برای تولید محتوای اجتماعی' در گالری الرواق دوحه در گفت وگو با این پایگاه خبری گفت که دولت قطر در پی آن است تا با ایجاد فرآیندهای دولتی و قانونی برای رسانه های بین المللی، زمینه را برای ایجاد افزارهای خبری منعطف تر برای اطلاع رسانی شفاف از تحولات مربوط به بحران به وجود آمده در شورای همکاری به رهبری عربستان بیشتر فراهم آورد.

 

رییس دفتر ارتباطات دولت قطر همچنین در یکی از نشست های جنبی این گردهمایی نهادهای ذی نفوذ رسانه ای و اصحاب رسانه های اجتماعی اعم از توئیتر، یوتیوب، اینستاگرام، وبلاگ نویسان، اِسنَپچِر، ولگرز برای بحران شورای همکاری گفت: دولت قطر در عین حال قصد دارد با ایجاد یک دریچه رسانه ای قوی متشکل از رسانه های سنتی و مدرن زمینه را برای خلاقیت های خبری قوی تر فراهم آورد.

 

عربستان 15 خرداد به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.

 

در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم این کشورها، آن را غیرقابل توجیه دانست و تاکید کرد: ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.

 

عربستان، امارات و بحرین همچنین تمام مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر بسته اند.

 

 

اخبا بین الملل - ایرنا