اولاند خداحافظی کرد/مکرون وارد کاخ الیزه شد


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

امانوئل مکرون برای تحویل گرفتن ریاست جمهوری فرانسه از فرانسوا اولاند وارد کاخ الیزه شد. 

به گزارش  خبرآنلاین رئیس جمهر جدید فرانسه در اولین سخنرانی خود پس از ورد به کاخ الیزه گفت: برای بازگرداندن دموکراسی به کشور نهایت تلاش خود را به کار خواهم گرفت.

 

امانوئل مکرون رئیس جمهور جدید فرانسه در نخستین سخنرانی خود گفت: ماموریت اول من آن است که اعتماد به خویشتن فرانسویها را بازگردانم. جهان و اروپا امروز بیش از هر زمان دیگری به نقش فرانسه نیاز دارد.

 

رئیس جمهور منتخب فرانسه الکسیس کوهلر را به عنوان رئیس جدید کارکنان کاخ الیزه منصوب کرد همچنین فیلیپ اتیین را به عنوان مشاور دیپلماتیک خود منصوب کرد.

 

فرانسوا اولاند رئیس جمهور سوسیالیست که امروز به کار خود در الیزه پایان می دهد، با چهره ای خندان در کاخ ریاست جمهوری از خلف خود امانوئل مکرون استقبال کرد.

 

امانوئل مکرون ،سیاستمدار میانه رو و طرفدار اروپا که خود را نه از جناح راست و نه چپ فرانسه می داند، هشتمین رئیس جمهور فرانسه و جوان ترین رئیس جمهور تاریخ این کشور است.

 

صدها عکاس و فیلمبردار که در داخل و روی پشت بام کاخ ریاست جمهوری فرانسه مستقر شده بودند، لحظه انتقال قدرت از رئیس جمهور قبلی به رئیس جمهور جدید فرانسه را پوشش دادند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، رئیس جمهور جدید سی و نه ساله فرانسه که حزب سیاسی ساختارمندی ندارد تجربه فعالیت در سمتهای انتخاباتی را نیز در سوابق خود ندارد. با این حال وی پس از شکست رقیب خود از حزب راست جبهه ملی به هموطنان خود قول داد اصلاحاتی بنیادین در حیات سیاسی فرانسه به وجود آورد. فرانسه با نرخ بیکاری ده درصد روبرو است و جامعه این کشور به علت اختلافات سیاسی به شدت دچار دودستگی است. حملات تروریستی ماههای اخیر در فرانسه و تهدیدهای تروریستی موجب شده است حالت فوق العاده در این کشور همچنان ادامه داشته باشد.