پکن: تئوری مسئول بودن چین در قبال کره شمالی باید متوقف شود


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل  ,چین

دولت پکن امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که تئوری مسئول بودن چین برای اعمال فشار بر کره شمالی به منظور متوقف کردن برنامه‌های تحریک‌آمیز این کشور که از سوی آمریکا مطرح شده، باید متوقف شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت پکن اعلام کرده که بجای این تئوری که از سوی دولت واشنگتن مطرح شده، باید همگی طرف‌های دخیل در متوقف کردن برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی همکاری کنند و این کشور را مجبور کنند تا دست از این برنامه‌ها بردارد.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان دیدار با شی جینپینگ، همتای چینی خود موضعی مصالحه آمیزتر داشت تا این کشور را متقاعد کند مساله کره شمالی را حل و فصل کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به درخواست های آمریکا، ژاپن و سایر کشورها از چین برای اعمال فشار بیشتر بر کره شمالی گفت: این فقط مسئولیت پکن نیست که از این تنش‌ها بکاهد و سایر کشورها هم باید برای این منظور اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی ادامه داد: اخیرا افراد خاص که نامی از آنها نمی برم درباره برنامه اتمی در شبه جزیره کره اغراق کرده‌اند و به دنبال این هستند که تمام مسئولیت‌ها را به گردن چین بیندازند. به نظرم این تئوری تنها به این دلیل است که آنها اطلاع کافی و دقیقی از این مساله ندارند.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: پکن اقدامات زیادی در کاهش تنش ها در شبه جزیره کره انجام داده است.