تهیه بلیت ارزان‌تر، ترفند کلاهبرداری +عکس


اخبارحوادث,خبرهای  حوادث ,حوادث روز

رئیس پلیس راه آهن کشور از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد و گفت: متهم سابقه‌دار و با جعل عنوان اقدام به کلاهبرداری می‌کرد. 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا اکبر شاهی گفت: یکی از مسافران با مراجعه به کلانتری مرکز پلیس راه آهن تهران اظهار داشت که فردی با معرفی خود به عنوان پلیس به وی گفته که می تواند برایش بلیت ارزان تر تهیه کند که در پی این ادعا، این شخص کارت ملی و مبلغ 100 هزار تومان وجه نقد در اختیارش قرار داده، اما از فرد مذکور خبری نشده است.

 

وی افزود: پس از مدتی مجددا فردی با مراجعه به دفتر پلیس سالن ایستگاه راه آهن عنوان داشت که با اعتماد به فردی که خود را از عوامل حراست راه آهن معرفی کرده و به قصد تهیه بلیت ارزان تر، کارت عابر بانکش را به همراه رمز را در اختیار وی قرار داده و پس از انتظار در سالن مسافران و عدم مراجعه فرد مذکور متوجه خالی شدن حساب خود به مبلغ 4 میلیون و 500 هزار تومان شده است.

 

رئیس پلیس راه آهن کشور ادامه داد: در این رابطه پرونده های متشکله به منظور بررسی تخصصی، شناسایی و دستگیری سارق کلاهبردار، تحویل پلیس آگاهی راه آهن شد که در تحقیقات اولیه، مأموران بلافاصله نسبت به اخذ تصاویر دوربین های مدار بسته سالن ایستگاه اقدام و مشخص شد سارق هر دو پرونده، یک نفر است.

 

این مقام عالی انتظامی ادامه داد: طی استعلام از موارد مشابه در سنوات گذشته، مشخص شد فرد مذکور اوایل سال گذشته با همین شیوه اقدام به کلاهبرداری و ضمن دستگیری به زندان منتقل شده است.

 

سردار اکبر شاهی تصریح کرد: در ادامه روند بررسی پرونده، ضمن شناسایی تصویر متهم، مراتب به مبادی ذیصلاح و سایر یگان های پلیس راه آهن کشور اعم از پلیس پایانه های مسافری (اتوبوسرانی)، پلیس فرودگاه و ... به منظور هوشیاری و پیشگیری از تکرار موارد مشابه ارسال شد.

 

رئیس پلیس راه آهن اشاره کرد: همزمان با روزهای پایانی سال گذشته، متهم با علم به اینکه مردم به قصد تهیه بلیت به سالن مسافران مراجعه می کنند، با نیت اقدام مجرمانه وارد سالن ایستگاه شده که با هوشیاری مأموران شناسایی و دستگیر شد.

 

وی اضافه کرد: متهم دارای سوابق کیفری متعددی در زمینه کلاهبرداری است، به طوری که در مرحله تحقیقات تکمیلی و میدانی مأموران دایره آگاهی این پلیس در اماکنی که احتمال حضور کلاهبردار متصور بوده، مشخص شد که متهم در بیمارستان امام خمینی (ره) نیز اقدام به کلاهبرداری های متعددی کرده است.

 

سردار اکبر شاهی بیان کرد: در این رابطه نیز متهم دارای 7 فقره سابقه کیفری به اتهام کلاهبرداری در شهرهای مشهد، تبریز، اردبیل و تهران است.

 

وی گفت: پس از تشکیل پرونده متهم تحویل مراجع قضائی شد.