آخرین وضعیت پرونده توهین‌ به رییس‌جمهور


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,آرم قضایی

سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین بررسی‌ها از پرونده توهین به رئیس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس گفت: تصویر افراد در حال شعار دادن موجود است و شناسایی شده اند و در حال حاضر در دست شناسایی مکان آنها هستیم.

 به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به پرسشی در خصوص آخرین روند رسیدگی به پرونده املاک شهرداری گفت: تعدادی از این قراردادها فسخ شده و تا 5 میلیارد تومان از این پول‌ها برگردانده شده است. در عین حال از 185 نفر تحقیقاتی صورت گرفت و پرونده زنده و در حال بررسی است، اما هنوز به دادگاه نرفته است.

 

وی همچنین در خصوص پرونده‌ای تحت عنوان « کاسبان تحریم» که طبق گفته سخنگوی دولت به قوه‌ قضائیه ارسال شده است، گفت: مسلما تحت عنوان کاسبان تحریم پرونده‌ای به قوه‌ قضائیه نمی آید، اما اگر منظورشان پرونده بابک زنجانی است، باید بگویم که آن پرونده توسط مدعی العموم اقدام شد و تا مدت ها دولت و وزارت نفت شاکی نبودند و فقط درخواست ممنوع الخروجی کردند.

 

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوالی تاکید کرد: پرونده فروش نفت توسط ناجا نیز در حوزه پرونده بابک زنجانی نیست.

 

سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین بررسی‌ها از پرونده توهین به رئیس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: در این رابطه پرونده‌ای تشکیل شده است. چون اقدامی بوده که در خیابان انجام شده نیروهای اطلاعاتی و انتظامی توانستند افرادی را شناسایی و معرفی کنند کما اینکه دادستان تهران نیز اقداماتی داشته و پرونده تشکیل شده، اما هنوز به دادگاه نرفته است.

 

وی افزود: نام بعضی افراد اسما مطرح است، اما نشانه‌ای از منزل و ... آنها هنوز در دست نیست که احضار شوند، اما تصویر آنها در حال شعار دادن موجود است و شناسایی شده اند و در حال حاضر در دست شناسایی مکان آنها هستیم.

 

محسنی‌اژه‌ای درباره وضعیت نقل و انتقال خودرو از نظر حقوقی گفت: در متن بخشنامه ریاست قوه‌ قضاییه ضمن توضیح قانون آمده که محاکم اسنادی را به عنوان اسناد رسمی درباره خودرو قبول می کنند که در دفاتر اسناد، ثبت شده باشند و اگر توسط این دفاتر ثبت نشود در محاکم، سند رسمی محسوب نمی شود، البته گفته نشده ملزم به ثبت هستند اما اگر در این دفاتر ثبت نشود مالکیت آنها در دادگاه ها به عنوان سند رسمی اثبات نمی شود.

 

سخنگوی دستگاه قضا همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین روند رسیدگی به پرونده فردی که در بوشهر از مردم اخاذی کرده، بیان کرد: طبق آخرین اعلام دادستان این پرونده بسیار سنگین تا حدود هزار صفحه است که در شرف صدور کیفر خواست قرار دارد.

 

ادامه دارد ...