دستگیری شکارچی تصاویر دختران جوان در فضای مجازی


رئیس پلیس فتای خراسان‌شمالی گفت: شخصی که با سوء استفاده ازتصاویر خصوصی دختران جوان اقدام به ایجاد پروفایل های جعلی در شبکه های اجتماعی می کرد دستگیر شد.

 به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اعتمادی اظهارکرد: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع انتشار تصاویر خصوصی و هتک حیثیت اقدامات اولیه توسط کارشناسان این پلیس در دستور کار قرار گرفت.

 

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکیه و مستندات و ادله های موجود مشخص شد متهم یا متهمان با هویت ناشناس و با استفاده از ترفند و شگردهای خاص اقدام به برقراری ارتباط با شاکیه کرده و در نهایت اقدام به سرقت هویت و تصاویر خصوصی وی می‌کنند.

 

اعتمادی گفت: طی پیگیری های به عمل آمده مشخص شد متهم با مطالب و اطلاعات سرقتی اقدام به ایجاد پروفایل جعلی در یکی از شبکه های پیام رسان کرده است و با درج مطالب غیر اخلاقی سعی در افزایش بازدید از پروفایل مزبوردارد.

 

وی ادامه داد: با اقدامات تخصصی و ادله های جمع آوری شده متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

 

اعتمادی با اشاره به اینکه متهم با مواجهه شدن با مستندات جمع آوری شده صراحتا به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد، افزود: در این راستا پرونده  به همراه متهم به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد تحویل شد.

 

وی توصیه کرد: کاربران فضای مجازی باید در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود نهایت دقت و تلاش را داشته باشند و فیلم‌ها و اطلاعات شخصی خود را رمزگذاری کرده و به هیچ وجه عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند.

 

وی یادآورشد: سودجویان با سوء استفاده از عکس‌های برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، به ساخت صفحات جعلی با عکس این افراد اقدام می‌کنند و از این طریق اقدام به تهدید و هتک حیثیت می کنند.