اسرائیل به ترامپ پیشنهاد ایجاد جزیره‌ای مصنوعی در سواحل غزه داد


اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل,اسرائیل و ترامپ

تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در سفر آتی وزیر اطلاعات این رژیم به آمریکا، پیشنهاد ساخت جزیره‌ای مصنوعی در سواحل غزه ارائه خواهد شد و احتمالا رئیس جمهور آمریکا از آن استقبال خواهد کرد.

 به گزارش ایسنا به نقل از سایت ارم نیوز، یسرائیل کاتس، وزیر اطلاعات و حمل و نقل رژیم صهیونیستی قصد دارد در جریان سفر آتی‌اش به آمریکا در اواخر مه جاری، در دیدار با دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد ساخت یک جزیره مصنوعی در مقابل سواحل غزه را ارائه دهد.

 

شبکه دو تلویزیون (غیر دولتی) رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد، ساخت جزیره‌ای مصنوعی در سواحل غزه پیشنهادی خواهد بود که احتمالا ترامپ تمایل دارد در اجرای آن به اسرائیل کمک کند "زیرا او به دنبال ازسرگیری روند صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌هاست و تمایل دارد پیشنهادات در حمایت از روند برقراری صلح را بشنود".

 

این شبکه تلویزیونی در ادامه مدعی شد، ساخت جزیره‌ای مصنوعی در سواحل غزه احتمالا در ازسرگیری مذاکرات میان دو طرف تاثیر می‌گذارد.

 

طبق گزارش شبکه تلویزیونی مذکور، روز جمعه هیئتی آمریکایی برای بررسی اهداف این سفر وارد تل‌آویو شد به ویژه که تل‌آویو دوست ندارد با هرگونه غافلگیری و یا دیکته از سوی دولت آمریکا مواجه شود.

 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نیز مسئولان امنیتی اسرائیل از پیشنهاد یاد شده حمایت کردند.

 

طبق گزارش شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی، طرح ساخت جزیره مصنوعی شامل یک فرودگاه و یک بندر با یک مرکز کنترل امنیتی اسرائیلی - بین‌المللی است.

 

هنوز مسئولان رژیم صهیونیستی واکنشی نسبت به این گزارش تلویزیونی نداشته‌اند.