قتل خونین در پایکوبی جشن عروسی


جوان۲۱ساله ای هنگام پایکوبی در مجلس عروسی، چاقوی کماندویی اش را پس از یک مشاجره لفظی بیرون کشید و خون به پا کرد.

به  گزارش  خراسان  ؛ این حادثه مرگبار دقایق اولیه بامداد روز گذشته در روستای آبروان مشهد هنگامی رخ داد که مشاجره لفظی بین جوانان روستای آبروان و تنگل شور در مجلس عروسی در پی شنیده شدن ناسزا آغاز شد. در این میان ناگهان جوان ۲۱ ساله ای رقص و پایکوبی در مجلس مردانه را رها کرد و خنجر کماندویی را از کمرش بیرون کشید. لحظاتی بعد نزاعی خونین بین جوانان درگرفت و دانیال درحالی که تیغه خنجر را در هوا می چرخاند به چند نفر حمله کرد و ضرباتی را بر آنان وارد آورد. گزارش خراسان حاکی است: در پی این درگیری خونین جوان ۲۴ ساله ای به نام سیدرضا بر اثر اصابت چاقو به قفسه سینه جان سپرد و ۲ نفر دیگرکه یکی از آنان برادر عروس بود از ناحیه صورت و پشت دچار جراحت شدند.از سوی دیگر نیز برخی از اهالی آبروان با چوب و سنگ و آجر به جوان خنجر به دست حمله ور شدند و او را به شدت مجروح کردند. متهم این حادثه نیز به مرکز درمانی انتقال یافت.

 

در پی اعلام ماجرای رقص مرگبار در مجلس عروسی به قاضی ویژه قتل عمد، بلافاصله قاضی کاظم میرزایی به همراه کارآگاهان اداره جنایی و عوامل بررسی صحنه جرم عازم محل نزاع خونین شد و به تحقیق در این باره پرداخت. بررسی های مقدماتی نشان می داد که نزاع مرگبار از ماجرای یک ناسزا در میان میهمانان مجلس عروسی آغاز شده است. با توجه به حساسیت موضوع و تحقیقات میدانی مقام قضایی، سرنخ های این پرونده جنایی به آن جا رسید که مشخص شد یکی از عاملان خنجر به دست این نزاع خونین نیز در مرکز درمانی بستری شده است

 

بنابراین وی روز گذشته پس از بهبودی نسبی و با صدور دستوری از سوی قاضی میرزایی به پلیس آگاهی انتقال یافت و مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفت . این متهم جوان به کارآگاه سلطانیان (افسر پرونده) گفت: برادر عروس یکی از دوستانم را به مجلس عروسی دعوت کرده بود که او هم ما را با خود به عروسی برد وقتی در حال رقص بودیم ناگهان فردی از بیرون ناسزایی گفت که من ناراحت شدم و به همین دلیل جر و بحث میان مهمانان بالا گرفت. در این لحظه من چاقوی کماندویی را از کمرم بیرون کشیدم و به پشت یکی از طرف های مقابل ضربه ای زدم که به کتفش خورد. در این لحظه دیگر جوانان به دنبال من دویدند.

 

من هم فرار می کردم و گاهی می ایستادم و با چاقوی کماندویی ام قدرت نمایی می کردم تا این که آن ها با بیل و سنگ مرا زدند. یکی از روستاییان گفت اگر چاقو را ندهی تو را می کشند! من هم چاقو را دادم ولی آن ها روی سرم ریختند و مرا به شدت کتک زدند . پس از آن هم عده ای مرا به بیمارستان رساندند.متهم این پرونده جنایی درحالی که ارتکاب قتل را انکار می کرد ادامه داد: من فردی را که با چاقو زدم در بیمارستان دیدم بنابراین او به قتل نرسیده است البته دوستان دیگرم نیز چاقو داشتند ولی نمی دانم از چاقو در نزاع استفاده کردند یا نه!  تحقیقات بیشتر در این باره با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد همچنان ادامه دارد .