بازداشت متهم شرکت کلاهبرداری خودرو در گرگان


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از بازداشت متهم شرکت کلاهبرداری خودرو در گرگان خبرداد و گفت: طبق گزارش‌های شعبه اول بازپرسی دادسرای گرگان نامبرده با تبلیغات در یکی از برنامه‌های آگهی فروش کالا به جذب سرمایه‌های مردم اقدام می کرد بدون آنکه خودرویی تحویل مشتریان شود.

 حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی در گفت‌وگو با میزان از بازداشت متهم شرکت کلاهبرداری خودرو در گرگان خبرداد و گفت: طبق گزارش‌های شعبه اول بازپرسی دادسرا نامبرده با تبلیغات در یکی از برنامه‌های آگهی فروش کالا به جذب سرمایه‌های مردم اقدام می کرد بدون آنکه خودرویی تحویل مشتریان شود.

 

وی در تشریح جزئیات این خبر گفت: با توجه به محتویات پرونده در خردادماه سال 95 گزارش پلیس آگاهی مبنی بر اقدامات مشکوک به کلاهبرداری از سوی یک شرکت خودرو به دادسرای گرگان واصل شد.

 

این مقام قضایی در استان گلستان افزود: پس از ارجاع به شعبه اول بازپرسی دادسرای گرگان تحقیقات با توجه به دستورات بازپرس انجام و نهایتا منجر به احضار متهم و جلب وی به اتهام کلاهبرداری شد.

 

دادستان گرگان تصریح کرد: متهم با تأسیس شرکت تحت عنوان فوق به پیش فروش خودرو اقدام می کرد در حالیکه مطابق مجوز تأسیس شرکت صادره از سوی دایره ثبت شرکتها هرگونه فروش یا پیش فروش خودرو می بایست با مجوز از مراجع مربوطه صورت می گرفت.

 

وی گفت:نامبرده با این تبلیغات اقدام به جذب سرمایه های مردم می کرد بدون آنکه خودرویی تحویل مشتریان شود که با هماهنگی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرای گرگان نسبت به تعطیلی شرکت اقدام شد.

 

حجت الاسلام حقی اضافه کرد: متهم به لحاظ متواری بودن در تعقیب مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت و در حالیکه همین اقدامات را در شهر رامسر در حال پیگیری و انجام بود توسط مأموران پلیس آگاهی اعزامی از دادسرای گرگان دستگیر و با صدور قرار وثیقه 6 میلیارد ریالی روانه بازداشتگاه شد.

 

وی همچنین گفت: تعداد شکات این پرونده 20 نفر از استان گلستان است.