«بعد از ظهر سگیِ» بارسلونا


اخبار ورزشی ,خبرهای  ورزشی , بارسلونا

به سال بعد بارسا امیدی هست؟تیمی با اینیستای 33 ساله و مسی 30 ساله و بوسکتس 29 ساله . نیمار در این چند سال اسطوره نیوکمپ شده؟ کسی توانسته جای ژاوی را پر کند؟ به نظر می رسد که جواب روشن و تلخی برای همه این سوال ها وجود داشته باشد.

  به گزارش عصرایران؛ این ال کلاسیکو با همه قبلی ها فرق می کند. تفاوتی که شاید سال های بعد ودر تاریخ در موردش نوشتند. در مورد تیمی که سال ها بهترین بود اما برای سال آخر نه لیگ قهرمانان اروپا را برد و نه لالیگا تیمی که شاید آخرین ضربه را درپایان13سال درخشش مداوم از رقیبش خورد آن هم در سانتیاگو برنابئو.

 

ساعت 23:15 امشب بارسلونای انریکه پا به زمین دشمن می گذارد آنها با فاصله ای 3 امتیازی و یک بازی بیشتر از رئال شانس زیادی برای قهرمانی در لالیگا ندارند. این بازی که تمام شود 5 بازی تا پایان لالیگا مانده و فقط پیروزی در این دیدار می تواند بارسا را برای قهرمانی در لالیگا امیدوارنگه دارد. 

 

اما آیا بارسای انریکه توانایی این را دارد که رئال را شکست دهد و البته از پس فصل بربیاید؟ تاریخچه سال های اخیر این تیم می گوید که باید چنین اتفاقی رخ بدهد.بالاخره آنها مدت هاست به بالای سربردن جام عادت دارند اما اگر این اتفاق نیافتد چه می شود؟ به سال بعد امیدی هست؟ به بارسا با اینیستای 33 ساله و مسی 30 ساله و بوسکتس 29 ساله . 

 

نیمار در این چند سال اسطوره نیوکمپ شده؟ کسی توانسته جای ژاوی را پر کند؟ به نظر می رسد که جواب روشن و تلخی برای همه این سوال ها وجود داشته باشد.سیزدهمین سال پس از آغاز درخشش بارسای عصرجدید حالا انگار آبی اناری ها به پایان درخشش نزدیک می شوند. 

 

صحبت از تیمی است که تا 2004 به مقداری از افتخارات رسیده بود و از آن سال به بعد شکلی عجیب و جدید به خود گرفت.

 

 غول دوم اسپانیا که در تاریخ 105 ساله خودبه 16 قهرمانی اسپانیا و یک قهرمانی اروپا رسیده بود در 13 سال  29 قهرمانی در اسپانیا و اروپا و جهان به دست آورد و از تیم دوم بارسلونا به تیمی پر طرفدار در سطح جهان تبدیل شد. بارسا در سال های اخیر 8 قهرمانی لالیگا داشته ، 4 قهرمانی چمپیونز لیگ 4 قهرمانی کوپا دل ری 3 قهرمانی سوپر کاپ اروپا ،3 قهرمانی جام باشگاه های جهان و 7 قهرمانی سوپر کاپ اسپانیا. 

 

این حجم افتخارات در سایه یک فلسفه فوتبالی به وجود آمد. فلسفه ای برآمده از توتال فوتبال و شامل پاس های بسیار زیاد که به تیکی تاکا مشهور شد. سیستم تیکی تاکا که کل دنیای فوتبال را به هیجان می آورد و توسط پسران لاماسیا اجرا می شد. ژاوی ، اینیستا ، مسی پویول و ... هرچقدر به پایان این سیزده سال نزدیک تر شدند ارام آرام پسران لاماسیا جداشدند و حالا ستاره اسطوره ای شان در سال های پایانی فوتبالش به سر می برد. 

 

لیونل مسی فوق ستاره فوتبالی جهان که در همه این سال ها درخشید و ثانیه ها و دقایق و روزهای ویژه ای برای فوتبال جهان به وجود آورد. این ستاره و تیم فوق ستاره ها اما انگار به پایان روزهای درخشش نزدیک می شود.

 

یوونتوس که از لیگ قهرمانان حذف شان کرد و این هفته هم مقابل رئال نبردی دارند که باشکست و تساوی شانس قهرمانی لالیگا را هم کاملا از دست می دهند. برای سال بعد مربی مشخصی ندارند و ستاره شان لیونل مسی فرصت زیادی برای خودنمایی نخواهد داشت. امسال به نظر جز آخرین سال هایی است که می شود به بارسلونا اسطوره ای امید داشت. 

 

شاید همه چیز را از نو بسازند و روی یک ستاره دیگر مثل دیبالا سرمایه گذاری کنند اما نسل تیکی تاکا به فرماندهی لیونل مسی انگار به اخر خط رسید. خطی سیزده ساله ، شاید اصلا در روزهای بعد افتخارات بارسا را شمردند و امسال را از تاریخ حذف کردند و نوشتند 12 سال پر افتخار برای بارسا با تیکی تاکا. 

 

پس شاید هر چیزی برای بارسا هست مربوط به همین امروز می شود. هرچه هست برای همین نود دقیقه است. برای نود دقیقه ای که شاید یک جام دیگر را احیا کنند و از سال سیزدهم هم بگذرند. پای تلویزیون در این نود دقیقه می شود هر لحظه افتخارات آبی اناری ها را مرور کرد . آنچه شما می بینید آخرین پرده ها از نمایش یک نسل اسطوره ای است.