احزاب‌،کارگاه عبور ازشکاف‌های نسلی


اخبار,اخبارسیاسی,سیدحسن خمینی

سوق دادن فعالیتهای سیاسی به سمت حزب‌گرایی سبب جلوگیری از هرج و مرج و بی‌نظمی می‌شود. برخی با تحزب مخالفند و آن را سدی در برابر اهداف خود که همان رسیدن به قدرت است می‌دانند اما موافقان تحزب بر این عقیده‌اند که این امر سبب جلوس افراد باتجربه و کاردان بر کرسی‌های قدرت خواهد شد و به نوعی رقابت افراد زبده را به عرصه می‌کشاند.

دیروز هم یادگار امام(ره) جلوگیری از گسست نسلی را یکی از مهم‌رین کارکردهای احزاب خواند و گفت: احزاب کارگاه عبور از گسست‌ها و شکاف‌های نسلی هستند. آیت‌ا... سیدحسن خمینی در دیدار با دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب مردمسالاری اظهار کرد: اگر یک جمع بخواهد تمام تجربیات نسل قبل را تکرار کند تا آخر به نتیجه نمی‌رسد. وی افزود: انتقاد یک نسل نسبت به نسل قبل از خود و درس گرفتن از شکست‌ها، اتفاق بسیار خوبی است و گسست وقتی پدید می‌آید که آن نسل نخواهد از شکست‌ها درس بیاموزد.

 

وی ادامه داد: این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که نسل جدید بگوید شکست نسل قبل ناشی از بی‌عرضگی یا نیت بد یا ناتوانی او بوده است؛ در حالی که نسل‌های قبل را باید بر اساس سخن پیامبر(ص) که فرمودند «وقوروا کبارکم»، بزرگ بداریم. یادگار امام افزود: اگر نسل قبل شکست نمی‌خوردند ما باید متحمل شکست می شدیم و همین ناکامی در یک کار باعث شده تا ما یکی از گزینه‌های موجود را بر اساس آن تجربه کنار بگذاریم. آيت‌ا... سیدحسن خمینی با بیان این که حزب قوی حزبی است که سرشار از تجارب است ولو آن تجارب در روزگار خود تجربیات تلخی بوده باشد، اظهار کرد: چنین حزبی تجربیات خوب را تکرار می‌کند و به سمت تجربیات تلخ نیز نمی‌رود؛ از این رو احزاب کارگاه عبور از گسست‌ها و شکاف‌های نسلی هستند.

 

تولیت آستان امام(ره) گسست نسلی را یکی از دردهای جامعه ایرانی از زمان مشروطه تاکنون خواند و گفت: نفس جمع شدن افراد در قالب یک حزب و آموزش نسل بعدی، گام بسیار مفیدی است و باید نسبت به کارکرد ذکر شده برای آن توجه کرد.


اخبار سیاسی  - آرمان