واکنش رئیس جمهور  یمن به طرح صلح ایران


اخبار,اخبارسیاست  خارجی,رئیس جمهور یمن

طرح صلح ایران شامل برقراری آتش بس در یمن، رساندن کمک های انسان دوستانه به همه مناطق یمن، بازگشت به مذاکرات و تشکیل دولت وحدت ملی در یمن است.

رئیس جمهور فراری یمن مخالفت خود را با طرح صلح ایران برای این کشور اعلام کرد.

به گزارش عصرایران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به تازگی طرح ایران را برای برقراری صلح در یمن به دبیر سازمان ملل متحد ارائه کرد.

این طرح شامل توقف حملات عربستان سعودی علیه مراکز حوثی ها در یمن و آغاز گفتگوها میان طرف های بحران یمن است.

"راجح بادی" سخنگوی دولت در تبعید یمن به رویترز گفت که دولت منصور هادی طرح صلح ایران را نمی پذیرد.
وی افزود: هدف از طرح ایران تنها مانور سیاسی است.

هم اکنون دولت در تبعید یمن به ریاست عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن در ریاض پایتخت عربستان سعودی مستقر است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درباره طرح صلح تهران برای یمن علاوه بر بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد با یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان نیز گفتگو کرده است.

قبل از این هم رسانه ها گفته بودند الجزایر در حال رایزنی با عربستان سعودی برای اقناع ریاض به پذیرش طرح ایران به توقف درگیری ها در یمن است.

طرح صلح ایران شامل برقراری آتش بس در یمن، رساندن کمک های انسان دوستانه به همه مناطق یمن، بازگشت به مذاکرات و تشکیل دولت وحدت ملی در یمن است.

دولت در تبعید یمن قبل از این، ایران را به حمایت از افراد مسلح حوثی ها متهم کرده بود. تهران این موضوع را به شدت رد می کند.

در حال حاضر ائتلاف نظامی 8 کشور به رهبری عربستان سعودی از هوا و دریا مواضع حوثی ها و نظامیان حامی علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن را مورد هدف قرار می دهند. در این حملات شمار زیادی از غیرنظامیان نیز کشته می شوند.

 

 اخبار سیاست  خارجی  - عصر ایران