پورمحمدی: الزاما حکم قطعی پرونده‌ها برای تایید یا رد صلاحیت افراد نیاز نیست


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , پورمحمدی

پورمحمدي - وزير دادگستري در نشست ملي بررسي حالات و شيوه هاي استرداد اموال ذيل کنوانسيون ملل متحدبراي مبارزه با فساد

 وزیر دادگستری درباره ثبت نام برخی از کاندیداها در انتخابات که خود دارای پرونده قضایی هستند، گفت: اگر موارد اتهامی جدی و مستندات قوی باشد می تواند مدارک قابل توجهی برای اعضای شورای نگهبان در ردصلاحیت آنها باشد.

 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی درباره بازگرداندن اموال بابک زنجانی، گفت: متاسفانه ما هنوز دستاورد چندانی برای بازگشت اموال نداشتیم.

 

وی درباره ثبت‌نام برخی از کاندیداها در انتخابات که خود دارای پرونده قضایی هستند، گفت: حتما این پرونده‌ها برای شورای نگهبان فرستاده می شود و این شورا به تناسب پرونده هایی که این افراد دارند تصمیم گیری می کند، حال اینکه حکم در موردشان صادر شده باشد و یا مستندات قوی باشد ولی حکم در موردشان صادر نشده باشد، در این شرایط می‌تواند مستند تصمیم  شورای نگهبان باشد.

 

وزیر دادگستری درباره اظهارنظر دادستان کل کشور مبنی بر اینکه پرونده‌های قضایی افراد در بررسی صلاحیت‌ها موثر است؟ گفت: اگر موارد اتهامی جدی و مستندات هم قوی باشد می‌تواند مدارک قابل توجهی برای اعضای شورای نگهبان در ردصلاحیت باشد. الزاما حکم قطعی پرونده‌ها برای تایید یا رد صلاحیت افراد نیاز نیست بلکه اگر پرونده و مدارک و مستنداتی وجود داشته باشد که برای اعضای شورای نگهبان موجب اطمینان از اتهام این بزه شود برای افراد می‌تواند تصمیم بگیرد و آنها را رد صلاحیت کند.

 

وی درباره اینکه آیا کاندیداتوری جهانگیری در انتخابات از سوی دولت بوده است؟ گفت: خیر، این موضوع اصلا در دولت مطرح نشده، ولی همانطور که آقای جهانگیری گفت برخی از افراد توصیه موکد به ایشان داشتند و دلیلش برای کاندیداتوری این بود که از دولت دفاع بیشتری کند و همکاری بیشتری با رییس جمهور داشته باشد.

 

وی درباره چرایی دیدارش در روزهای اخیر با اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره حساب های قوه قضاییه که از پاسخگویی وی قانع نشدند، گفت: منتظر بمانید جواب در صحن علنی. در رابطه با مسایل مطروحه پاسخ هایم را دادم ولی آنها قانع نشدند.  210 نماینده نامه نوشتند ما قانع شدیم و گفتیم اطلاعات شما بیشتر از ما بوده است.