ژوزه، کی‌روش و مخالفان برانکو را در پرسپولیس نگه می‌دارند؟


اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی , برانکو

اگر چه برخی می گویند قرارداد برانکو ایوانکوویچ سرمربی باشگاه پرسپولیس با این باشگاه ۵ ساله تمدید می شود اما واقعیت این است که این تمدید قرارداد مشکلات زیادی هم دارد و ماجرای ساده‌ای نیست.

 به گزارش مهر، قاعده ای وجود دارد که نوشته شده نیست و آن این است: مربی تا چهار سال می تواند برای یک باشگاه مفید باشد، بعد از آن دیگر چیز جدیدی ندارد که به بازیکنان و باشگاه بدهد.» این قاعده موارد نقض بسیار دارد که فرگوسن و ونگر  بزرگترین مثال های نقض این داستان محسوب می شوند با این وجود اگر به مورینیو و گواردیولا و آنچلوتی و کاپلو و غیره نگاه کنید داستان این چهار سال را می توانید در باشگاه ها و خود مربیان ببینید. با این توضیح حالا باید پرسید که آیا برانکو باید در پرسپولیس بماند یا اینکه پرسپولیس به قول یکی از اعضای هیات مدیره خودش حالا باید معلم کلاس بعدی را جذب کند؟

 

 ساده که نگاه کنیم چون هنوز برانکو به «چهار سال نانوشته» نرسیده باید بماند و یکی دو سال دیگر هم می تواند به پرسپولیس آموزش بدهد. شاید هم او فرگوسنی باشد برای پرسپولیس و ۱۰سال هم خودش را نو به نو کند اما هر چه که باشد مخالفان و موافقانی دارد و فراموش نکنید که خود برانکو هم حق انتخاب دارد و با قهرمانی در ایران حالا پیشنهادهایی هم خواهد داشت که می توانند وسوسه کننده باشند.

 

موافقان برانکو

مسلما در پرسپولیس فعلی هم میان هواداران و هم میان مسئولان، برانکو موافق بیشتر از مخالف دارد. او پرسپولیس را بعد از ۹ سال قهرمان کرده و سال قبل هم فاصله اش تا قهرمانی یک موی باریک بود. تعداد ملی پوشان پرسپولیس را هم بسیار بیشتر از قبل کرده و از آن مهمتر اینکه نسبت به بسیاری از سال ها این تیم ستاره کمتر خرید و بیشتر ستاره هایش را خودش ساخت. در واقع برانکو فوق العاده عمل کرده و از این دیدگاه ها کاملا مورد تایید است.

 

مخالفان برانکو

این درست که امروز برانکو قهرمان شده و تحت تاثیر فضای موجود، مخالفان برانکو فعلا حرف نمی زنند اما جسته و گریخته ایوانکوویچ هم مثل هر مربی خارجی و موبور دیگری که به ایران می آید مخالف و منتقد هم دارد. آنها آرام آرام، ریز ریز وارد ماجرا شده اند و با انگشت اشاره بازی های بزرگ امسال را نشان می دهند و می گویند برانکو مرد بازی های بزرگ نبوده و بردن پدیده و ماشین سازی و تیم های داخلی ایران هنر نمی خواهد؛ مهم بردن استقلال، بردن تیم های آسیایی و صعود مقتدرانه در آسیا بود.

 

برخی هم هستند که حرف های غیر منطقی می زنند مثلا اینکه می گویند پرسپولیس بازیکنان خوبی داشت و این بازیکنان را به هر کسی بدهید این تیم را قهرمان می کند که البته همانطور که گفتیم این دست حرف ها سند ندارد و فقط یک لجبازی است چون اگر بازیکنان خوبی هم در پرسپولیس هستند هم انتخاب ها و هم نتیجه تمرینات برانکو ایوانکوویچ هستند و از آسمان به پرسپولیس پرتاب نشده اند.

 

شاید ژوزه برانکو را از پرسپولیس بیرون کند

مطمئنا بی پیشینه و ندانسته نمی توان گفت پرسپولیس حتما با برانکو قرارداد می بندد و این قرارداد هم ۵ ساله خواهد بود. باید دید پیشنهاد مالی برانکو پس از قهرمانی در لیگ ایران چقدر است و شرایط کارلوس کی روش به کجا می رسد.

 

در واقع برانکو همین حالا هم مبلغ قابل توجهی از پرسپولیس طلب دارد و علاوه بر آن مبلغی هم برای سال آینده می خواهد و این وسط حکم مانوئل ژوزه هم نزدیک است و آینده نامعلوم، حتی ممکن است حکم ژوزه کاری کند که پرسپولیس پول تمدید قرارداد با برانکو را نداشته باشد و واقعا به بن بست برسد.

 

در واقع همه آنها که می گویند با برانکو تحت هر شرایطی قرارداد ببندید اصلا تاکنون کار اجرایی نکرده اند و نمی دانند حفظ تیم قهرمان شده چقدر سخت است و چه مشکلاتی سر راه قرار دارند.

 

تصمیم برانکو چیست؟

قهرمان شدن در ایران مطمئنا کار بزرگی است که برانکو این مهم را هم به کارنامه خوب خود اضافه کرد. اتفاقا قرارداد برانکو هم تمام شده است و به این ترتیب هم کشورهای عربی و هم باشگاه های چینی و حتی کرواسی و شاید تیم های ملی گوشه چشمی به این مربی که قرارداد ندارد و در لیگ ایران قهرمان شده خواهند داشت. برانکو ممکن است قرارداد های وسوسه انگیزی داشته باشد که مقابل آنها بشکند. ایوانکوویچ البته مربی جنتلمنی است اما به هر حال پول زیاد می تواند هر مربی را سست کند.

 

بحث اینجاست که آیا برانکو خودش قصد ماندن خواهد داشت؟ او امروز در این رابطه حرف نمی زند و همه تمرکزش را می گذارد روی بازی های لیگ قهرمانان آسیا که اگر از آن صعود کند، کار نیمه کاره ای در پرسپولیس برای آسیا خواهد داشت که احتمال ماندن وی و سکوت مخالفان سنتی مربیان خارجی را بالا و بالاتر می برد.