از میتسوبیشی میراژ تا مرسدس بنز CLA؛ بدترین خودروهای سال 2017 به انتخاب نشریه Consumer Reports


اخبار,دنیای خودرو,بدترین خودروهای سال 2017

در کنار معرفی ده خودروی برتر سال 2017، نشریه Consumer Reports لیستی از ده خودروی بد امسال را نیز منتشر کرده که برخی از خودروهای حاضر در آن یقینا مخاطبین را شگفت زده خواهد کرد.

در مطلب حاضر قصد داریم نگاهی به این لیست داشته باشیم؛ لیستی که مسلما هیچ خودروسازی دوست ندارد نامی از محصولات خود را در آن ببیند! گفتنی است فاکتورهای موثر در این ارزیابی همان فاکتورهایی هستند که در انتخاب بهترین ها به کار برده شده اند.

 

اخبار,دنیای خودرو,بدترین خودروهای سال 2017

 

بدترین خودروی Subcompact: میتسوبیشی میراژ

 

میتسوبیشی میراژ یکی از ارزان قیمت ترین خودروهای حاضر در بازار آمریکاست. این خودرو اگر چه مصرف سوخت بسیار مناسبی – حدود 6.3 لیتر در صد کیلومتر ترکیبی – دارد، اما عوامل دیگری باعث شده اند که این خودروی شهری در کلاس خود به عنوان بدترین گزینه شناخته شود.

 

از جمله ایراداتی که به میراژ گرفته شده می توان به مواردی مثل لرزش، توان کم موتور سه سیلندر و هندلینگ ضعیف اشاره کرد. کیفیت مواد به کار رفته در داخل کابین یکی دیگر از انتقاداتی است که دست اندرکاران نشریه Consumer Reports مطرح کرده اند.

 

اخبار,دنیای خودرو,بدترین خودروهای سال 2017

 

بدترین خودروی کامپکت الکتریکی یا هیبریدی: میتسوبیشی i-MiEV

 

شاید حتی برخی ندانند که خودرویی با نام i-MiEV با برند میتسوبیشی وجود دارد. در دنیایی که تسلا مدل S و نیسان لیف مدام در مسیر پیشرفت قرار دارند، i-MiEV همواره عملکرد متوسطی از خود نشان داده و در طول حیات خود چندان تغییر مثبتی نداشته است.

 

زمان شارژ این خودرو طولانی بوده و علی رغم هیبریدی بودن مصرفی برابر با 3.7 لیتر در صد کیلومتر دارد. به اعتقاد Consumer Reports چنانچه قصد خرید خودروی سبز و دوستدار محیط زیست را داشته باشید، گزینه های بهتری در دسترس هستند.

 

اخبار,دنیای خودرو,بدترین خودروهای سال 2017

 

بدترین خودروی کامپکت: فیات 500L

 

با توجه به جایگاه بسیار بد این خودروی ایتالیایی در جدول میزان اعتماد، جای هیچ تعجبی ندارد که فیات 500L در این سگمنت به عنوان بدترین انتخاب شناخته شود.

 

در تست های جاده ای این خودرو به دلایلی مثل سواری سفت و خشن، صندلی های تخت و مکان نامناسب صندلی راننده نا امیدکننده ظاهر شده و امتیازهای زیادی را از دست داده است.

 

در تحقیق میزان رضایت مشتریان نیز، طیف وسیعی از مالکین اعلام کرده بودند که ای کاش هرگز این اتومبیل را خریداری نمی کردند. نتایج بسیار ضعیف در تست تصادف IIHS هم تکمیل کننده نقاط ضعف فیات 500L عنوان شده است.

 

اخبار,دنیای خودرو,بدترین خودروهای سال 2017

 

بدترین سدان سایز متوسط: کرایسلر 200

 

تولید نسل دوم کرایسلر 200 با تصمیم مدیر عامل گروه فیات-کرایسلر چندی پیش و پس از ارایه مدل 2017 متوقف شد.

 

این سدان آمریکایی اصلا کیفیت سواری و هندلینگ مناسبی نداشته و گویی به قرن قبلی تعلق دارد. علاوه بر این عملکرد موتور چهار سیلندر آن نیز ضعیف تر از انتظار بوده و جعبه دنده نیز اصلا با آن هماهنگ نیست.

 

کرایسلر 200 با کسب کمترین امتیاز در تست های جاده ای و اختصاص پایین ترین امتیاز در ارزیابی میزان اعتماد به عنوان بدترین خودرو در این سگمنت انتخاب شده است.

 

اخبار,دنیای خودرو,بدترین خودروهای سال 2017

 

بدترین پیکاپ کامپکت: تویوتا تاکوما

 

مسلما بسیاری از افراد با دیدن نام تویوتا در این لیست شگفت زده خواهند شد. تاکوما با سواری سفت، هندلینگ ضعیف، کابین پر سر و صدا و مکان نامناسب راننده عملکرد رضایت بخشی نداشته و به عنوان بدترین گزینه در این سگمنت معرفی شده است.

 

علی رغم وجود امکانات ارتباطی مدرن و پیشرفته و تجهیزات ایمنی ارتقا یافته مثل تشخیص نقاط کور و اخطار ترافیک پشت، تویوتا تاکوما نتوانسته در سایر فاکتورها نظر مثبت نویسندگان Consumer Reports را جلب کند.

 

اخبار,دنیای خودرو,بدترین خودروهای سال 2017

 

بدترین شاسی بلند سایز متوسط: داج Journey

 

با توجه به قابلیت اطمینان پایین تر از حد متوسط و عملکرد ضعیف در تست تصادف IIHS، داج Journey به هیچ وجه نتوانسته نظر مثبت Consumer Reports را جلب کند.

 

این شاسی بلند سایز متوسط آمریکایی از کابین چندان جاداری برخوردار نبوده و علی رغم استفاده از یک موتور V6 چابکی لازم را ندارد؛ مصرف سوخت آن نیز در کلاس خود بدترین به شمار می رود.

 

برای ترغیب مشتریان، این خودرو گهگاه با تخفیف های بسیار زیادی ارائه می شود که البته باز هم بهای پرداختی برای آن بالا به نظر می رسد. این شاسی بلند داج حتی ارزش یک خودروی کرایه ای را ندارد.

 

اخبار,دنیای خودرو,بدترین خودروهای سال 2017

 

بدترین خودروی لوکس پایین رده: Mercedes-Benz CLA

 

حضور نام مرسدس بنز در این لیست حتما برای عده زیادی از مخاطبین تعجب برانگیز خواهد بود. اتومبیل کوچک این کمپانی آلمانی نتوانسته امتیازهای خوبی از دست اندرکاران Consumer Reports دریافت کند.

 

از نقاط ضعف اصلی CLA می توان به مواردی مثل واکنش های نه چندان مناسب موتور، سواری سفت و کابین پر سر و صدا اشاره کرد. در حالیکه قیمت کم یکی از نقاط قوت این خودرو اعلام شده، در صورت انتخاب آپشن های موجود بهای آن بسیار بالا خواهد رفت.

 

اخبار,دنیای خودرو,بدترین خودروهای سال 2017

 

بدترین سدان سایز متوسط لوکس: مازراتی گیبلی

 

مازراتی گیبلی یقینا به دلیل هندلینگ مناسب، شتاب بالا، ترمزهای عالی و موتور توانمند از لحاظ لذت رانندگی حرف های زیادی برای گفتن دارد. اما عواملی هستند که این مزایا را تحت الشعاع قرار داده و آن را به بدترین گزینه در این کلاس تبدیل کرده اند.

 

گیبلی با مصرف سوخت 12 لیتر در هر صد کیلومتر و سواری سفت در بلندمدت می تواند آزاردهنده باشد، فضای موجود برای سرنشینان در صندلی های عقب نیز تنگ و کوچک احساس می شود.

 

بدترین نکته درباره این خودروی ایتالیایی لوکس اینکه قابلیت اطمینان آن بسیار پایین تر از حد متوسط ارزیابی شده است.

 

اخبار,دنیای خودرو,بدترین خودروهای سال 2017

 

بدترین شاسی بلند کامپکت لوکس: لندرور دیسکاوری اسپرت

 

با کمال تعجب Consumer Reports ادعا می کند که دیسکاوری اسپرت در میان انبوهی از شاسی بلندهای کوچک بدترین گزینه است. به اعتقاد این نشریه، موتور چهار سیلندر و توربوی این خودرو توانمند احساس نشده و گیربکس آن عملکرد روان و واکنش مناسبی ندارد.

 

اخبار,دنیای خودرو,بدترین خودروهای سال 2017

 

علاوه بر اینها، هندلینگ دیسکاوری اسپرت متناسب با نام لندرور ارزیابی نشده و طراحی کابین برای یک خودروی لوکس بیش از حد ساده به نظر می رسد. از لحاظ میزان اعتماد نیز محصولات لندرور هرگز سابقه خوبی نداشته اند.

 

اخبار,دنیای خودرو,بدترین خودروهای سال 2017

 

بدترین شاسی بلند لوکس: کادیلاک اسکالید

 

اسکالید علی رغم قیمت بالای خود، در عمل نمی تواند انتظارات موجود را برآورده کند. این شاسی بلند بزرگ لوکس سواری سفتی داشته و هندلینگ آن نیز ضعیف ارزیابی شده؛ ضمن اینکه عملکرد ترمزهای آن نیز مطمئن نیست.

 

فضای صندلی های ردیف سوم اسکالید تنگ بوده و ارتفاع صندلی های ردیف دوم پایین تر از حد استاندارد است. قابلیت اطمینان این شاسی بلند آمریکایی نیز در کلاس خود پایین ترین لقب گرفته؛ بنابراین اگر به دنبال یک شاسی بلند بزرگ آمریکایی باشید، می توانید به سراغ شورولت Suburban یا جی ام سی یوکان XL بروید.