مرکل در نهار کاری با سران گروه 20: باید آماده مصالحه باشیم


اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,عضو گروه 20

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در یک نهار کاری رسما از رهبران کشورهای عضو گروه 20 استقبال کرده و به آنان خوشامد گفت.

 به گزارش ایرنا ازآسوشیتدپرس، مرکل روز جمعه بعد از استقبال از مقامات گروه 20، در سخنانی در نهار کاری خطاب به رهبران شرکت کننده در این نشست تاکید کرد که آنان باید به اختلافات خود آگاه باشند و در عین حال 'تنها در حالی می توان به راه حل مشکلات دست یافت که آماده مصالحه باشیم.'

 

او که در شهر هامبورگ آلمان میزبان نشست دو روزه گروه 20 است، افزود: یقین دارد که هر یک از سران کشورهای عضو گروه 20 تلاش خواهد کرد تا به 'نتایج خوب' دست یابد. وی در این خوشامدگویی رسمی گفت میلیون ها نفر امیدوارند که آنها بتوانند مشکلات دنیا را حل کنند.

 

به گزارش ایرنا، گروه 20 شامل 19 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا، هند، اندونزی، ایتالیا،کانادا، ژاپن، کره جنوبی ، مکزیک، روسیه، عربستان ، آفریقای جنوبی، ترکیه و ایالات متحده و اتحادیه اروپا است.

 

نشست هامبورگ احتمالا یکی از پر اختلاف ترین اجلاس های این گروه در سال های گذشته خواهد بود که اختلافاتی درباره مسائلی از جمله جنگ ها، تغییرات آب و هوایی، تجارت جهانی و آزمایش های موشکی کره شمالی در آن مطرح خوهد شد.

 

گروه 20 امسال با توجه به سیاست های انزواگرایانه دولت دونالد ترامپ، صحنه اختلافات بی سابقه و همچنین رقابت ها و ائتلاف های جدید برای تعیین سیاست های جهانی است.