کارهایی که پولدارتان نمی‌کند


اخبار,اخبار گوناگون,کارهایی که پولدارتان نمی‌کند

 اگر گشتی در کتابفروشی‌ها بزنید حتما کتاب‌هایی می‌بینید با عناوینی مثل چگونه پولدار شویم یا ۱۰۱ پله برای ثروتمند شدن یا چیزهایی شبیه به این. البته به طور یقین چنین نسخه‌های کوتاه مدتی کمکی به ثروتمند شدن شما نخواهد کرد چون دستیابی به چنین هدفی نیازمند طی کردن راه زیادی است اما شاید دانستن چند نکته که مانع از پولدار شدن می‌شود مفید باشد.

 

کار زیاد اما غیرهوشمندانه

«ریک ادلمن» یکی از مشاوران مالی بر این باور است که گرچه از دوران مدرسه سختکوشی به ما توصیه شده اما این تنها نیمی از جریان است. او می‌گوید: «اگر در طول زندگی خود تنها به سختی کار می‌کنید بدانید که هرگز ثروتمند نخواهید شد. چرا که تنها سخت کار کردن و پس‌انداز کردن پول نمی‌تواند شما را به چنین هدفی برساند». او پیشنهاد می کند که همزمان هوشمندانه هم عمل کنید. یکی از این راهکارها این است که سهام بخرید یا در صندوق‌های بازنشستگی سرمایه‌گذاری کنید. این کار می‌تواند سبب افزایش سود پول‌تان بشود. همچنین می‌توانید این کار را بدون آنکه ریسک فراوانی کنید و یا بیش از اندازه زحمت بکشید و وقت زیادی بگذارید انجام دهید.

 

تمرکز روی پس‌انداز تا درآمد بیشتر

یکی از راهکارهای بسیار موثر کسب ثروت به دست آوردن درآمد بیشتر و نه افزایش پس‌انداز. یکی از کارهایی که افراد ثروتمند انجام می‌دهند افزایش درآمدشان است اگرچه یکی از عادات همیشگی آنها پس‌انداز کردن است. سیبولد می‌گوید اگر می‌خواهید مثل افراد ثروتمند عمل کنید بهتر است نگرانی کمتری از بی‌پول ماندن داشته باشید و بر درآمد بیشتر تمرکز کنید. اغلب ثروتمندان از چندین مبنع مختلف کسب درآمد می‌کنند و راهکارهای هوشمندانه‌ای نیز برای پس‌انداز کردن دارند.

 

خرید چیزهایی که از توان مالی‌تان خارج است

اگر بیش از توانایی‌های مالی‌تان خرج می‌کنید بدانید که هرگز ثروتمند نخواهید شد. اگر اخیرا اندکی افزایش حقوق داشته‌اید، آن را وسیله توجیهی برای خرج‌های اضافه قرار ندهید. یکی از میلیونرها به نام «گرانت کاردون» می‌گوید: «پیش از آنکه به کسب درآمدهای فراوان از راه‌های مختلف برسم، هرگز یک ساعت گران یا ماشین لوکس نخریدم. حالا هم با وجود اینکه بسیار ثروتمند هستم، هنوز هم تویوتا کمری سوار می شوم.» 

 

رضایت به یک حقوق ثابت ماهیانه

بسیاری از مردم به درآمد ماهیانه یا ساعتی خود وابسته هستند. این در حالی است که ثروتمندان به نتیجه حاصل از درآمدشان اهمیت می‌دهند و در بیشتر مواقع خویش‌فرما هستند.

 

سیبولد نیز یکی از سریع‌ترین راهکارهای رسیدن به درآمد بیشتر را خویش‌فرمایی می‌داند. او بر این باور است که افرادی ثروتمند می‌شوند که برای خود کسب‌و‌کاری راه می‌اندازند. این در حالی است که بسیاری از افراد عادی به همان حقوق ثابت ماهیانه خود بسنده می‌کنند.

 

پس‌انداز نمی‌کنید

یکی از موثرترین راهکارهایی که به ثروت می‌انجامد، پس‌انداز کردن است. «رامیت سثنی» نویسنده کتاب پرفروش «ثروت اندوزی را به شما خواهم آموخت» می‌گوید، بسیاری از ثروتمندان ۲۰ درصد از درآمد خود را پس‌انداز می‌کنند. در واقع ثروت آنها با درآمد سالانه‌شان سنجیده نمی‌شود بلکه مبنای این امر میزان پس‌اندازها و سرمایه‌گذاری‌هایی است که در طول زمان انجام می‌دهند.

 

برای پس انداز کردن حتما لازم نیست درآمد بسیار بالایی داشته باشید یا راهکارهای پیشرفته مدیریت مالی را بدانید. تنها کافی است این کار را با پس‌انداز کردن اندکی از درآمدتان انجام دهید. با گذشت زمان تغییرات چشمگیری را شاهد خواهید بود.

 

از منطقه امن خود خارج نمی‌شوید

اگر می‌خواهید به ثروت دست پیدا کنید، موفق شوید و در زندگی روندی رو به جلو داشته باشید باید توانایی خارج شدن از محدوده‌های امن زندگی‌تان را داشته باشید. خصوصا افراد ثروتمند در مناطق ناامن و ریسک‌هایی که در زندگی‌شان می‌کنند به آرامش و امنیت دست پیدا می‌کنند. سیبولد می‌گوید: «امنیت جسمانی، روانی و احساسی نخستین هدف افراد متوسط جوامع تلقی می‌شود اما کسانی که تفکر ثروتمند شدن را دارند، چندان به حضور دائمی خود در مکان‌های امن زندگی‌شان نمی‌اندیشند. آنها به تدریج می‌آموزند که چگونه با ایجاد برخی از ناامنی‌ها و ریسک‌ها در زندگی خود، به آرامش دست پیدا کنند».

 

روزنامه ابتکار