ماجرای وابستگی برخی از نمایندگان مجلس به شهردار تهران/ قالیباف مجرم است!


اخبار,اخبار سیاسی واجتماعی,غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی

عضو کمیسیون تلفیق دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات امروز شهردار تهران در مجلس از ماجرای وابستگی برخی از نمایندگان به شهردار پرده برداشت.

به گزارش اصلاحات نیوز،غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی،نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون تلفیق بودجه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اصلاحات نیوز با اشاره به اظهارات امروز محمدباقر قالیباف،شهردار تهران در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: احساس من این است که آقای شهردار با کمال تاسف امروز با اتکا به نمایندگان وابسته به خود و شیفتگانش گزارشی در حد و اندازه های مجلس ارائه نکرد و گزارشی محلی ارائه کرد.

 

وی ادامه داد:درست است که اتفاق پلاسکو ابتدا حادثه ای تلخ و محلی بود اما ما دیدیدم که در ادامه سلاطین و روسای جمهور سایر کشورها به رئیس جمهور ما نیز تسلیت گفتند،این حادثه حادثه ای بسیار تلخ بود ولی ما گزارش ملی از آقای شهردار ندیدیم.

 

ایمن آبادی با اشاره به دلایل اعتراض خود به اظهارات قالیباف در صحن علنی بهارستان بیان کرد: من احساس کردم جناب سرهنگ با این اظهارات و گزارش خود به مجلس توهین میکند به همین دلیل به اظهارات و گزارشش اعتراض کردم.

 

وی با تاکید بر تناقضات اظهارات وزیر کشور و شهردار تهران در مجلس خاطرنشان کرد: وزیر کشور در گزارش خود گفت که آتش نشانان ۵ دقیقه بعد از آتش سوزی پلاسکو به محل حادثه رسیدند و بعد به دلیل کمبود امکانات رفتند و دوباره برگشتند اما شهردار تهران گفت که آتش نشانان بعد از ۲٫۵ دقیقه به محل حادثه رسیدند.

 

نماینده مردم رشت ادامه داد:نکته دردناک تر اظهارات امروز بهارستان اینجا بود که هیچ کس در مورد این حادثه تلخ از مردم عذرخواهی نکرد و آقای قالیباف در فیلم هایی که در صحن علنی مجلس پخش کرد با آنکه به زبان نیاورد اما تماما تصاویر مردم را پخش کرد که راه را بسته اند و این قبیل موارد.

 

وی با تاکید بر ساختگی بودن بخشی از فیلم پخش شده توسط قالیباف در مجلس بیان کرد: شهردار تهران در بخشی از فیلم خود تصاویری از رژه ماشین های آتش نشانی و آمبولانس را پخش کرد که این فیلم دقیقا ساختگی بود و هیچ ارتباطی با پلاسکو ندارد،چرا دروغ میگویید؟

 

ایمن آبادی در ادامه با تشریح دلایل وابستگی برخی از نمایندگان مجلس به شهردار تهران بیان کرد: من امروز متاسفانه با خبر شدم که برخی از نمایندگان مجلس حکم مشاور آقای شهردار را دریافت کرده اند و به همین دلیل آنطور که باید در مقابل وی موضع نگرفتند که این مسئله خیلی بد است!

 

وی در پاسخ به این سوال که این تعداد از نمایندگان متعلق به تهران بوده اند یا خیر گفت:من دقیقا در حال حاضر نمیدانم نمایندگان چه شهری هستند اما به محض اطلاع دقیق اسامی دقیق آنها را در اختیار مردم قرار خواهم داد اما همه باید بدانند که نماینده مردم،نماینده مردم است نه نماینده شهردار!

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس دهم با گلایه از مهمان خواندن قالیباف در مجلس تصریح کرد: روزی که رئیس  جمهور به مجلس آمد مگر مهمان نبود؟مگر وقتی عده ای از نمایندگان به زیر تریبون روحانی رفتند و صحبت های وی را قطع کردند او مهمان مجلس نبود؟در حالی که رئیس جمهور در مجلس مجرم نبود و صرفا برای ارائه گزارش آمده بود.

 

وی افزود:آقای قالیباف امروز در مجلس مهمان نبود،محرم بود،باید پاسخگو باشد،نه تنها قالیباف بلکه همه مسئولان باید پاسخگو باشند،میخواهم بدانم چه اشکالی داشت که قالیباف امروز یک عذر خواهی از مردم بکند؟

 

ایمن آبادی بار دیگر بر عدم همخوانی گزارش قالیباف با شان مجلس تاکید کرده و گفت:قالیباف امروز فقط خود را تبرئه کرد،ابتدا آمد و از قوانین گلایه کرد،اگر جایی آتش میگیرد چه ارتباطی به قوانین دارد؟ابتدا آتش را خامو کن بعد مشغول چانه زنی بشو!

 

عضو کمسیون تلفیق برنامه و بودجه مجلس دهم در ادامه با اشاره تکذیب های مکرر دوران حادثه پلاسخگو بیان کرد:اگر شهردار،شهردار عاقلی بود ابتدا می آمد و به مردم میگفت که در حال حاضر هیچ فکری جز بیرون آوردن پیکرهای آتش نشانان از زیر آوار نداردم و بعد از اتمام این موارد مشغول پاسخگویی خواهم شد.

 

وی ضمن گلایه از عملکرد امروز نمایندگان اظهار داشت:من امروز شان نمایندگی را ندیدیم،من امروز خیلی از نمایندگان تهران چه برادران و چه خواهران انتظار داشتم اما آن چه انتظار داشتم را ندیدیم و این سکوت مطلق شایسته آنان نبود چون این اتفاق به هرحال در تهران رخ داده و جا داشت آنان اقدامی میکردند و بیانیه ای صادر میکردند و مشخص میکردند که راضی شده اند یا نه!

 

ایمن آبادی بار دیگر با اراز تاسف از عدم عذرخواهی مسئولان از مردم بابت حادثه پلاسکو بیان کرد:متاسفانه امروز هیچ کس از مردم عذرخواهی نکرد و بدبختانه تر اینکه به قول جناب سرهنگ مردم مقصرند!

 

وی ادامه داد: این مسئله خیلی ناراحت کننده است و امروز من در نهایت فهمیدم که سلفی بگیران مقصر هستند!مگر سلفی بگیران آتش زده اند؟مگر آنها چقدر در این حادثه تاثیر داشتند؟تعداد عظیمی مانور زلزله گذاشته میشود یک مانور آتش نیز برگزار میشد،اتفاقی می افتاد؟

 

نماینده مردم رشت در خانه ملت با اشاره به اظهارات قالیباف مبنی بر ایراد قوانین بیان کرد:اگر قوانین ایراد داشت چرا تا امروز هیچ صحبتی نکرده اید؟چرا لایحه یا پیشنهادی ارائه نکردید؟

 

ایمن آبادی افزود:به هرحال و با تمام این موارد امروز روز خوبی برای مجلس نبود،یعنی مردم متوجه نشندند که داستان چیست،من که نماینده مردم هستم متوجه نشدم با تمام این موراد جا دارد که من یک عذرخواهی از مردم بابت حادثه تلخ پلاسکو انجام دهم.