شناسایی امضای جعلی با ساعت‌های هوشمند!


اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,ساعتهای هوشمند

محققان موفق به توسعه یک اپلیکشن برای ساعت‌های هوشمند شدند که قابلیت تشخیص امضاهای جعلی را دارد.

به گزارش ایسنا ، امضاهای دستی هنوز هم یک فاکتور قابل قبول هستند که به طور گسترده و به منظور بررسی هویت فرد از آنها استفاده می‌شود.

 

بانک‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی از دستگاه‌های دیجیتال مانند تبلت و یا قلم هوشمند برای تجزیه و تحلیل و بررسی امضای افراد استفاده می‌کنند.

 

این اپلیکیشن جدید ساعت‌های هوشمند را که در حال حاضر یک نفر از هر شش نفر در سراسر جهان از آنها استفاده می‌کنند، قادر به بررسی امضاهای دستی می‌کند.

 

به این دلیل که ما در زندگی روزمره خود، با امضاها سر و کار زیادی داریم، محققان تصمیم به توسعه نرم افزاری گرفتند که امضای کاربران ساعت‌های هوشمند را مورد بررسی قرار دهد.

 

امضا بر روی یک پد دیجیتال یا با استفاده از یک قلم الکترونیکی، جایگزین امضا با قلم و کاغذ شده اما این گزینه‌ها اغلب نیازمند وجود دستگاه‌های خاص و سنگین است.

 

اما این نرم افزار جدید، هر ساعت هوشمندی را به یک متخصص تأییدکننده امضا تبدیل می‌کند.

 

اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,شناسایی امضای جعلی با ساعت‌های هوشمند

 

این فناوری از داده‌های حرکتی(حرکات مچ دست یک فرد که توسط یک شتاب سنج یا ژیروسکوپ اندازه‌گیری می‌شود) برای شناسایی امضای افراد در زمان امضا کردن بهره گرفته و پس از آن، امضا را در طبقه بندی واقعی یا جعلی قرار می‌دهد.

 

محققان این فناوری جدید را بر روی 66 نفر آزمایش کردند. در این آزمون تمام 66 نفر مجهز به ساعت‌های هوشمند بودند و از هر یک از آنها خواسته شد تا با استفاده از قلم‌های مخصوص دیجیتالی، 15 نمونه امضا را بر روی یک تبلت ثبت کنند.

 

سپس به این شرکت‌کنندگان فیلم‌هایی از امضاهای افراد دیگر نشان داده شد و از آنها خواسته شد در تا زمانی که در اختیارشان گذاشته شده بود، 5 عدد از این امضاها را جعل کنند.

 

ساعت‌های هوشمندی که به این نرم افزار جدید مجهز بودند با موفقیت و دقت و صحت بالا توانستند این امضاهای جعلی را شناسایی کنند.

 

در حال حاضر محققان این پژوهش نخستین گام را در جهت تجاری سازی این فناوری جدید برداشته‌اند.

 

پژوهشی که در زمینه این فناوری انجام شده نیز در arXiv به چاپ رسیده است.