روایت تاجرنیا از تقسیم کار رییسی و قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , تاجرنیا

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: استراتژی اصولگرایان تحریک جریان مذهبی و قشر فرودست جامعه است. 

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به تبلیغات انتخاباتی نامزدها و اظهارات ابراهیم رییسی گفت: صحبت‌های دو نامزد اصلی اصولگرا به نوعی سیاه‌نمایی و فریب افکار عمومی و به دور از واقعیت‌ها بود.

 

اظهارات رییسی نشان داد در سطح ریاست جمهوری نیست

 

او افزود: مردم برای جایگاه ریاست جمهوری شخصی را می‌خواهند که تسلط به امور مملکت‌داری داشته باشد و حکمرانی خوب را ایجاد کند و اظهارات رییسی نشان داد در سطح ریاست جمهوری نیست و نماینده‌ای که یک دوره در مجلس حضور داشته را قوی‌تر از رییسی می‌دانم.

 

نماینده مجلس ششم بیان کرد:‌ در کشوری که در کوران حوادث مختلف بین‌المللی و داخلی قرار دارد، فاجعه‌بار  است که رییسی در حوزه مسائل مدیریتی کمترین اشرافی ندارد که در این جایگاه قرار گیرد و فکر می‌کنم صحبت‌های او این سوال را ایجاد کرد که معیار شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت کاندیداها چیست.

 

سطح رقبای روحانی تنزل پیدا کرده است

 

او ادامه داد: البته از آقای رییسی می‌توانیم به عنوان یک رجل مذهبی یاد کنیم اما قطعاً شرایط مدیر و مدبر بودن و اشراف به مسائل را ندارد و متاسفم از اینکه سطح رقبای روحانی تا این سطح تنزل پیدا کرده است.

 

استراتژی اصولگرایان تحریک جریان مذهبی و قشر فرودست جامعه است

 

تاجرنیا با اشاره به وعده‌های قالیباف گفت: استراتژی که جناح اصولگرا دنبال می‌کند به نوعی تحریک کردن جریان مذهبی و قشر فرودست جامعه است و وظیفه مواجهه اول را رییسی و مواجهه دوم را قالیباف برعهده گرفته است. یعنی قرار است سنتی‌ها و مذهبی‌ها با اتکا به رییسی به جلو بیایند و مردم فقیری که شرایط اقتصادی کشور به آنها فشار آورده که همه از این جریان ناراحتیم به سمت شعارهای قالیباف روی آورند و با توجه به سابقه پیشین در دوران احمدی‌نژاد قالیباف به نوعی می‌خواهد همان مسیر را دنبال کند تا به موفقیت برسد.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه خروجی دولت احمدی‌نژاد و اندیشه‌های آنها اکنون جایی ندارد و دیگر در آن حد اثرگذار نخواهد بود، گفت: در ادامه این مسیر این وعده‌ها و روند از سوی کاندیدای اصولگرایان ادامه پیدا می‌کند.

 

منابع پایدار شهرداری را پیش‌فروش کرده‌اند

 

او با بیان اینکه باید روشنگرایی‌هایی در مورد عملکرد قالیباف در مورد میزان تامین منابع شهرداری تهیه شود، گفت: منابع پایدار شهرداری را پیش‌فروش کرده‌اند و بسیار شهرداری پرهزینه اداره شده است که با بررسی کارنامه این اقدامات در تهران مشخص می‌شود این  اعمال وجود داشته و می‌توان تصور کرد که در سطح کشور می‌تواند چه فاجعه‌ای به بار آورد.

 

تاجرنیا با اشاره به آرایش سیاسی انتخابات در هفته‌های آتی، گفت: ممکن است نامزدهایی مانند  میرسلیم و هاشمی‌طبا در صحنه باقی بمانند اما جهانگیری قطعاً به نفع روحانی کناره‌گیری می‌کند و بین رییسی و قالیباف یک نفرباقی می‌ماند و علی‌رغم خواسته بزرگان نظام باز هم انتخابات دو قطبی می‌شود.