پیش‌بینی قیمت نفت در نیمه دوم ۲۰۱۷


اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی , قیمت نفت

براساس جدیدترین پیش‌بینی‌های انجام شده توسط موسسات مالی بزرگ جهان، قیمت نفت برنت در سال 2017 نسبت به سال 2016 حدود 20 درصد رشد نشان می‌دهد. 

به گزارش خبرآنلاین، تازه ترین گزارش های کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس حاکی از آن است که با توجه به وضعیت عرضه و تقاضای جهانی نفت و همینطور تمدید 9 ماهه توافق اوپك، پیش‌بینی می‌شود كه در طی 6 ماهه دوم سال 2017 همراه با بهبود تقاضا، كاهش حجم مازاد عرضه و كاهش سطح ذخیره‌سازیهای تجاری، قیمت‌ها افزایش یابد.

 

براساس جدیدترین پیش‌بینی‌های انجام شده توسط موسسات مالی بزرگ جهان، قیمت نفت برنت در سال 2017 نسبت به سال 2016 حدود 20 درصد رشد نشان می‌دهد. در سال 2016 متوسط قیمت نفت برنت 43.69 دلار در بشکه بود و برآورد این موسسات نشان می‌دهد كه در سال 2017 متوسط آن با افزایش 14 دلاری، در سطح 57.97 دلار در بشکه قرار گیرد.

اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی , قیمت نفت

عدم اطمینانی كه در بازار وجود دارد، سبب ایجاد اختلاف در این برآوردها شده كه سبب می‌شود پیش‌بینی قیمت با دشواری مواجه باشد. البته ذكر این نکته ضروری است كه طی دو ماه گذشته اختلاف بین برآوردها كاهش یافته است.

 

این در شرایطی است که در ابتدای سال اختلاف پیش‌بینی بعضی از موسسات حدود 40 دلار بود و در حال حاضر به كمتر از 9 دلار كاهش یافته است. هر چند قیمت نفت كمتر از 50 دلار در بشکه در پیش‌بینی‌ها جایی ندارد.