نتایج انتخابات شهر تهران نهایی شد؛ از این پس هیچ شکایتی قابل قبول نیست


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,انتخابات شهر تهران

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستایی استان تهران گفت: صحت انتخابات شهر تهران با اتفاق آرا تأیید شد و از این پس هیچ شکایتی قابل قبول نخواهد بود.

 علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر تهران با توجه به اینکه پیش‌فرض انتخابات حوزه تهران مورد تأیید هیأت‌های نظارت و اجرایی قرار گرفته بود طبق قانون انتخابات 48 ساعت فرصت دریافت شکایات جدید بود و از مجموع 190 شکایتی که در دوره قبل ارائه شده بود در دوره جدید و در بازه زمانی 48 ساعته 9 شکایت جدید رسید و ما این 9 شکایت را مجدداً مورد بررسی قرار دادیم.

 

وی افزود: اصلی‌ترین بخش این شکایات مرتبط با کاندیداهای عضو لیست خدمت و مشخصاً آقایان چمران و سروری بود که بیشترین اصرار را بر بازشماری آراء داشتند و هم به هیأت مرکزی و هم به شخص رئیس مجلس مراجعاتی داشتند و علیرغم اینکه هیچ دلیلی در شکایت‌های خود نداشتند به دنبال بازشماری بودند.

 

رحیمی تصریح کرد: علاوه بر این موضوع در مرحله قبل هیأت نظارت شهر تهران در پی شکایاتی در چند مرحله نتایج 50 نفر اول را مورد بررسی قرار داد و صورتجلسات صندوق‌ها را با سامانه وزارت کشور تطبیق داد تا اگر انحرافی وجود داشته، اصلاح شود که نه تنها انحرافی مشاهده نشد بلکه چند رأی اضافه برای آقای چمران لحاظ شده بود. اما با این وجود برای اینکه حسن نیت دوستان شاکی نشان داده شود در حالی که این دوستان درخواست بازشماری 6 صندوق را به علت تخلف داشتند مقرر شد تعداد 10 صندوق مورد بازشماری قرار گیرد و برای بازشماری این 10 صندوق جلسه مشترکی با حضور شکایت کنندگان و رئیس هیأت نظارت تهران تشکیل شد و نهایتاً تصمیم هیأت نظارت به اطلاع آقایان چمران و سروری رسید که با اولویت 6 صندوق ادعایی 10 صندوق بازشماری شود. اما در نهایت این دوستان از اعتراض خود صرف‌نظر کردند و بر همین اساس با اتفاق آراء نتیجه انتخابات شهر تهران نهایی شد.