ابراهیم جعفری: ایران در امور ما دخالت نمی‌کند/سخنرانی‌ها علیه ایران معامله‌ای شکست خورده است


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ابراهیم جعفری

وزیر امور خارجه عراق گفت که موضع عراق در ایجاد روابط با کشورهای دنیا ثابت است و ایران در امور کشورها دخالت نمی‌کند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از عین العراق، ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق گفت: ما به شدت نیازمند ایجاد رابطه خوب با تمام کشورهای دنیا هستیم و جمهوری اسلامی ایران از سال 2003 و تا به امروز در امور کشور ما هیچ دخالتی نکرد و هیچ پایگاه نظامی ایرانی در خاک ما وجود ندارد و هیچ تروریستی وجود ندارد که از ایران آمده باشد و در عراق عملیات تروریستی انجام دهد.

 

وی افزود: ایران در کنار ملت عراق ایستاد و از آن حمایت کرد و دائماً تلاش کرده است تا با کشورهای منطقه روابط نزدیکی داشته باشد و هیچ‌گونه خطری برای هیچ کسی ایجاد نکرده است و ایران جزئی از خاورمیانه است و ما خواهان از بین رفتن تنش‌ها و بی‌ثباتی‌های منطقه و به وجود آمدن روابط نزدیک هستیم.

 

جعفری در ادامه گفت: سخنرانی‌های متشنجی علیه ایران شنیده‌ایم و به اعتقاد من این سخنرانی‌ها نوعی معامله شکست خورده است و به برادرانم نصیحت می‌کنم که سر این امور بی‌نتیجه معامله نکنند چرا که همگی خواهند رفت و فقط ملت‌ها و دولت‌ها باقی خواهند ماند و ترس از ایران هیچ توجیهی ندارد.

 

وزیر خارجه عراق در ادامه گفت: عراق خواهان ایجاد ثبات و آرامش در منطقه است و موضع عراق در رابطه با ایجاد رابطه خوب با تمام کشورهای جهان ثابت است.