اتهامات سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا علیه ایران


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,آمریکا

سخنگوی منطقه ای وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با یک روزنامه عربی مدعی شد که واشنگتن انتظار دارد که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در این دوره آن‌چه آن را شبکه تروریستی ایران می خواند را منحل کند.

 به گزارش ایسنا، ناتان تک، سخنگوی منطقه ای وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه الحیات مدعی شد: امیدوارم که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در این دوره از تروریست ها که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کنند  حمایت نکنند و به آزمایش موشک‌های بالستیک ایرانی پایان دهد و همچنین به ایرانیان آزادی بیان دهد تا آن‌گونه که مستحق آن هستند زندگی کنند.

 

وی در مورد روابط آینده ایران و آمریکا مدعی شد : ایران در یمن، عراق، سوریه و لبنان فعالیت دارد و با حمایت از شبه نظامیان امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، روحانی رئیس‌جمهور ایران اگر می‌خواهد روابطش با جهان تغییر کند و همسایه خوبی برای کشورهای منطقه باشد باید به این فعالیت‌ها پایان دهد.

 

وی در ادامه مدعی شد: اگر رفتارهای ایران غیرقابل قبول باشد و عملیات تروریستی انجام دهد و یا از تروریست ها حمایت کند و به پیشرفت برنامه موشکی خود ادامه دهد  تحریم‌های جدیدی علیه آن اتخاذ خواهیم کرد و در جامعه بین‌المللی نیز از دیگران می خواهیم که علیه ایران تحریم‌هایی را اتخاذ کنند تا ایران بفهمد که رفتارهایش غیرقابل قبول است، بنابراین از نظر اقتصادی با تحریم با ایران برخورد می‌کنیم و در کشورهایی که تصمیم گرفته است در آن ها حضور داشته باشد نظامی برخورد خواهیم کرد.

 

وی در پایان در مورد توافقات تسلیحاتی آمریکا و عربستان مدعی شد: این توافقات و خدمات دفاعی امنیت عربستان و منطقه را برای مدت طولانی از نفوذها و تهدیدات ایران در امان نگه خواهد داشت.

 

به گزارش ایسنا این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که خود آمریکا و عربستان حامی اصلی تروریست در جهان هستند و هدف نشست‌های اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با سران کشورهای عربی در ریاض ایجاد ناامنی و بی ثباتی در منطقه و دشمنی با ایران است. جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار صلح و امنیت در منطقه بوده و آمادگی خود برای همکاری و تفاهم و گفت‌وگو را چندین بار اعلام کرده است.