کنسرت موسیقی دوستی ایران و فرانسه در چهلستون برگزار می شود - اجرای ارکستر فرانسوی چهل ستون اصفهان

برگزیده ها ارکستر سمفونیک آلیانس فرانسه باحضور 120 نوازنده فرانسوی در کاخ موزه چهلستون اصفهان به اجرای برنامه می پردازد. اجرای ارکستر فرانسوی چهل ستون اصفهان

اجرای ارکستر فرانسوی چهل ستون اصفهان

برگزیده ها: کنسرت موسیقی دوستی ایران و فرانسه در چهلستون برگزار می شود

,کنسرت,موسیقی,دوستی,[categoriy]

 به گزارش خبرگزاری ایمنا، ارکستر سمفونیک آلیانس فرانسه شامل 120 نوازنده فرانسوی است که اجرای کنسرت در شهرهای تهران،‌ کرمان ،‌ یزد ،‌ شیراز ‌، اصفهان ‌ و کاشان‌، به رهبری‌ یک رهبر ارکستر ایرانی را در برنامه سفر اخیر خود به ایران قرار داده اند.
پژمان معمارزاده که رهبری این ارکستر را بر عهده دارد از حضور نوازندگانی حرفه‌ای در این گروه خبر داد و گفت: حتی یکی از اعضای این ارکستر نوازنده ارکستر فیلارمونیک برلین است.
به گزارش برگزیده ها این هنرمند جوان در این باره توضیح داد: دو تک‌نواز حرفه‌ای را با خودمان به ایران آوردیم؛ یکی از آن‌ها موفق‌ترین پیانیست فرانسوی است و دیگری یک دختر 20 ساله است که در اروپا کنسرتوی پاگانینی را اجرا کرده است. او یک نوازنده استثنایی در اروپا محسوب می‌شود.
او درباره انگیزه‌اش از حضور در ایران، گفت: می‌خواهم نوازندگان اروپایی به ایران بیایند و ببینند که کشور ما چقدر بافرهنگ و استثنایی است. کشورهای دیگر باید ببینند که کم‌رنگ شدن رابطه آن‌ها با ایران باعث می‌شود چیزهای زیادی را از دست بدهند. آن‌ها باید تصویر واقعی کشور ما را ببینند.
همچنین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان ، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان درباره اجرای این برنامه در اصفهان گفت: این کنسرت با حضور 140 نفر از گردشگران فرانسوی و با حضور گروهی 20 نفره از نوازندگان کشور جمهوری فرانسه فرداشب 8 اردیبهشت ماه در مجموعه جهانی کاخ موزه چهلستون به هنرنمایی خواهند پرداخت.
وی تأکید کرد: کنسرت دوستی ایران و فرانسه با اجرای ارکستر فرانسوی «آلیانس» و با رهبری یک ایرانی به نام پژمان معمارزاده، ندای جهانی همراه با صلح و تعامل بین المللی را در دیار نصف جهان سر خواهند داد./
,