لایحه تازۀ ترامپ، صدای کلینتون را هم درآورد


اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ

وزیر خارجه اسبق آمریکا تاکید کرد، بودجه پیشنهادی دونالد ترامپ نشان‌دهنده "سطح غیر قابل تصور از ظلم و ستم" علیه میلیون آمریکایی و کودکان است.

به گزارش ایسنا  به  نقل از  خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه دولت اول اوباما و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، شدیدا از لایحه بودجه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا انتقاد کرد. سخنان انتقادی کلینتون در مراسم "صندوق بهداشت کودکان" مطرح شد که یک سازمان غیر دولتی است و خدمات بهداشتی برای کودکان فقیر و بی‌خانمان فراهم می‌کند.

 

برخی دیگر از سیاست‌مداران و نهادهای آمریکایی از این لایحه انتقاد کرده‌اند. آژانس‌های امدادرسان بین المللی نیز به کاهش سهم آمریکا در تامین بودجه لازم برای فعالیت‌های انسان دوستانه خود معترض هستند.

 

کلینتون تاکید کرد: این دولت و جمهوری‌خواهان کنگره به نیازهای کودکان و افراد معلول، زنان و سالمندان یورش برده‌اند.

 

به گفته او، لایحه بودجه‌ای که سه‌شنبه از طرف کاخ سفید به کنگره ارائه شد، "سطح غیر قابل تصوری از ظلم و ستم را نشان می‌دهد، فاقد تصوری از مستضعفان است و علاوه بر این، مایه تحقیر میلیون‌ها آمریکایی از جمله میلیون‌ها کودک است."

 

او گفت: هیچکدام از ما نمی‌توانیم در مقابل اینگونه حملات سکوت کنیم.

 

طبق لایحه بودجه مورد نظر ترامپ، هزینه‌های ارتش و امنیت مرزی به شدت افزایش یافته و همزمان برنامه‌های مربوط به فقرا و افراد کم‌توان با کاهش شدید بودجه مواجه است. این لایحه که هنوز به قانون تبدیل نشده است، شامل کاهش هزینه نهادهای داخلی، بن غذا، خدمات بهداشتی، بودجه بزرگراه‌ها، بیمه محصولات کشاورزی، تحقیقات پزشکی و سایر موارد و رساندن بودجه به سه تریلیون و ۶۰۰ میلیارد دلار است.

 

وزیر امور خارجه سابق آمریکا که در انتخابات نوامبر گذشته از ترامپ شکست خورد، گفت: این رویه به سلامت کودکان ضرر می‌رساند. زمان آن فرا رسیده تا پیام قدرتمندی ارسال کنیم و تاکید کنیم که حمله به آسیب‌پذیرترین قشر در میان خودمان را قبول نمی‌کنیم.