پارلمان اتریش قانون ممنوعیت برقع را تصویب کرد


ا اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,اتریش

قانونگذاران اتریشی لایحه‌ای که به موجب آن پوشش برقع در فضای عمومی در این کشور ممنوع می‌شود را تصویب کردند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه، این ممنوعیت بخشی از قانون جدیدی در ارتباط با مهاجران است که همچنین یک سری دوره‌های جامعه پذیری اجباری را برای آنها در اتریش اجباری ساخته و آنها را مجبور به انجام کارهای عمومی بدون حقوق کرده است.

 

این قانون از جانب هر دو حزب حاکم اتریش یعنی دو حزب SPO و OVP روز سه شنبه مورد حمایت قرار گرفت. این اتفاق به رغم تلاطم سیاسی اخیر در اتریش که سبب اختلاف شدید در ائتلاف حاکم بر این کشور شد رخ داد.

 

بر اساس قانونی که پارلمان اتریش تصویب کرد، پلیس این کشور از ماه اکتبر می‌تواند افرادی را که "در فضاهای عمومی البسه پوشاننده اجزا صورت می پوشند" جریمه کند. طبق این قانون جریمه‌ای ۱۵۰ یورویی شامل حال زنانی که در مکان‌هایی نظیر دانشگاه، دادگاه یا وسایل حمل و نقل عمومی برقع  یا نقاب پوشیده باشند می‌شود.

 

هنوز مشخص نیست که چند تن ممکن است در اتریش تحت تاثیر این قانون قرار بگیرند.

 

این در حالی است که احزاب جریان اصلی اتریش از بابت افزایش محبوبیت حزب راست افراطی FPO در این کشور تحت فشار قرار گرفته اند. این حزب راست افراطی از قانونی که روز سه شنبه در ممنوعیت پوشش روبند در این کشور تصویب شد انتقاد کرده و آن را ناکافی دانست.

 

بر اساس این قانون الزام‌های دیگری برای مهاجران در اتریش تصویب شده که شامل گذراندن یک دوره آموزشی ۱۲ ماهه برای جامعه پذیری برای مهاجرانی با شانس بالای ماندن در اتریش است. در این دوره‌ها علاوه بر زبان آلمانی مسائلی نظیر اخلاقیات و ارزش‌های جامعه این کشور توضیح داده می‌شود. همچنین مهارت‌های دیگری نظیر درخواست شغل به آنها یاد داده می‌شود.

 

مهاجرانی که در این دوره ها شرکت نکنند مشمول کاهش مزایایی رفاهی اجتماعی خواهند شد.