آمریکا شمار روادیدهای صادره برای اتباع هفت کشور مسلمان راکاهش داد


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در ماه مارس ۲۰۱۷؛

آمریکا شمار روادیدهای صادره برای اتباع هفت کشور مسلمان راکاهش داد

دولت آمریکا در ماه مارس ۲۰۱۷ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته صدور روادید موقت برای اتباع هفت کشور مسلمان- ذکر شده در فرمان مهاجرتی ترامپ- را به میزان ۴۰ درصد کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت آمریکا در ماه مارس ۲۰۱۷ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته صدور روادید موقت برای اتباع هفت کشور مسلمان (ایران، عراق، سوریه، سودان، سومالی، یمن و لیبی) را حدود ۴۰ درصد کاهش داد.

 

اما داده های مقدماتی دولت آمریکا نشان می دهد که در مدت زمان مشابه، مجموع روادیدهای غیرمهاجرتی صادر شده از سوی دولت آمریکا برای اتباع تمام کشورهای جهان نسبت به متوسط ماهانه آن در سال ۲۰۱۶ حدود پنج درصد افزایش یافته است.

 

شایان ذکر است که اتباع هفت کشور مسلمان ذکر شده در فرمان مهاجرتی ترامپ، در ماه مارس ۲۰۱۷ حدود ۳۲۰۰ روادید غیر مهاجرتی دریافت کرده اند که این رقم در سال مالی ۲۰۱۶ ماهانه حدود ۵۷۰۰ روادید و در سالهای مالی ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ ماهانه بالغ بر ۶۰۰۰ روادید بوده است.

 

گفتنی است که فرمان [ممنوعیت] مهاجرتی ترامپ بر اتباع هفت کشور مسلمان فوق الذکر، با رأی چندین دادگاه فدرال به چالش کشیده و درنهایت اجرای آن متوقف شد.