رئیس پارلمان عربی ایران را تهدید منطقه خواند


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رئیس پارلمان عربی

رئیس پارلمان عربی مدعی شد که ایران تهدیدی برای امنیت منطقه به شمار می‌رود و باید دخالت‌های خود در امور داخلی کشورهای منطقه را متوقف کند.

 به گزارش ایسنا به نقل از الوصال، مشعل السلمی، رئیس پارلمان عربی در دیدار با سفیران کشورهای عربی در بحرین در ادامه اتهام‌زنی‌های برخی مقامات عربی پس از برگزاری نشست ریاض یک بار دیگر مدعی شد که ایران تهدیدی برای امنیت منطقه به شمار می‌رود و نقش سازنده‌ای در ایجاد گروهک‌های تروریستی در کشورهای عربی و دادن اسلحه به آن‌ها دارند.

 

وی هم‌چنین مدعی شد: ایران با هدف از هم پاشیدن جوامع عربی و تضعیف حکومت‌های عربی در منطقه تفرقه‌افکنی می‌کند.

 

السلمی در ادامه اظهارارت خلاف واقع خود گفت: حقیقتی وجود دارد که باید ایران آن‌را بفهمد، آن حقیقت این است که ایران نمی‌تواند جهان عرب را از بین ببرد، همان‌گونه که کشورهای عربی تلاش نمی‌کنند تا ایران را از بین ببرند.

 

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که بیش‌تر کشورهای عربی خواهان ایجاد تنش با ایران و تخریب وجهه آن در منطقه هستند و در تمام نشست‌هایشان ایران را به ناامنی در متهم می‌کنند. در عین حال مقامات ایران همواره تاکید می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و خواهان ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه است.

 

این کشورهای در حالی ایران را به ناامنی در منطقه متهم می‌کنند که به کشتار زنان و کودکان بی‌گناه در یمن و بحرین اقدام می‌کنند.