قاضی فدرال درباره «جولیانی» در پروندۀ رضا ضراب تحقیق می کند


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

یک قاضی فدرال اعلام کرد که درباره نقش شهردار اسبق نیویورک در دفاع از رضا ضراب تحقیق می‌کند.

به گزارش العالم به نقل از بلومبرگ؛ یک دادگاه منهتن ممکن است درباره نقش رودی جولیانی، شهردار اسبق نیویورک در کمک به دفاع از یک تاجر ایرانی ترکیه ای تحقیق کند.

 

یک قاضی فدرال روز سه‌شنبه اعلام کرد دستور برگزاری جلسه‌ای را صادر خواهد کرد و خواهد کوشید درباره نقش جولیانی و «مایکل میوکیزی،» دادستان کل اسبق آمریکا در دفاع از رضا ضراب – که در آمریکا به کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌های مالی متهم است – اطلاعات بیشتری به دست آورد.

 

هم جولیانی و هم میوکیزی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مشورت داده اند. این نگرانی وجود دارد که از روابط و نفوذ آن‌ها در دولت ترامپ برای حل و فصل این منازعه به گونه‌ای که برای ضراب و دولت ترکیه مطلوب باشد استفاده شود.

 

هفته گذشته وکیل ارشد ضراب تقاضای دادستان‌ها را برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره نقش جولیانی و میوکیزی رد کرد. اما «ریچارد برمان،» یک قاضی فدرال آمریکا در جلسه روز سه‌شنبه دادگاه در این خصوص گفت: «نقش جولیانی و میوکیزی بدون شک به این دادگاه مربوط است.» وی افزود وظیفه دارد از صحت اقدامات قانونی اطمینان حاصل کند.

 

دادستان‌ها هفته گذشته آشکار کردند جولیانی و میوکیزی برای ملاقات با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به این کشور سفر کردند و برای بحث درباره این پرونده، به دنبال تشکیل جلسه با مقامات بلندپایه آمریکا بودند. ضراب با دولت اردوغان روابط نزدیکی دارد و رئیس‌جمهور ترکیه آمریکا را به داشتن انگیزه‌های پنهانی در پرونده این تاجر متهم کرده است.