باج‌خواهی هکرها از کمپانی والت‌ دیزنی


اخبارفرهنگی,خبرهای فرهنگی,کمپانی دیزنی

باب ایگر مدیرعامل کمپانی دیزنی اعلام کرد٬ هکرها با تهدید به انتشار یکی از فیلم‌های اکران نشده دیزنی از این کمپانی باج‌خواهی کرده‌اند.

 به گزارش  خبرآنلاین، باب ایگر مدیرعامل دیزنی دوشنبه بدون اعلام نام اثر به سرقت رفته اعلام کرد که کمپانی دیزنی هیچ پولی به هکرها پرداخت نخواهد کرد. هکرها تهدید کرده‌اند که در صورت مخالفت دیزنی با پرداخت پول، کل فیلم به سرقت رفته را در اینترنت منتشر خواهند کرد.

 

در نمونه‌ای مشابه هکرها چندی پیش کمپانی نتفلیکس را به انتشار پیش از موعد فصل جدید سریال «نارنجی، سیاهی جدید است» تهدید کرده‌ بودند. در مورد سریال «نارنجی سیاهی جدید است» هکرها از موانع امنیتی یک کمپانی پس‌تولید هالیوودی عبور کرده و به این سریال دست پیدا کرده‌ بودند.  

 

البته کمپانی نتفلیکس نیز تسلیم هکرها نشد و در نتیجه ۱۰ قسمت منتشر نشده از فصل پنجم این سریال در سایت‌های غیرقانونی دانلود فیلم منتشر شد.

 

هکرهای مسئول انتشار غیرقانونی سریال «نارنجی سیاهی جدید است» مدعی شده‌اند که علاوه بر این سریال چندین فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی منتشر نشده دیگر نیز در اختیار دارند.

 

از آنجا که باب ایگر اشاره‌ای به نام فیلم به سرقت رفته نکرده، گمانه‌زنی‌ها در این باره آغاز شده است. از فیلم‌های کمپانی دیزنی که در آینده نزدیک اکران می‌شود می‌توان به «دزدان دریایی کارائیب: مردان مرده داستان نمی‌گویند» و انیمیشن «ماشین‌ها ۳» اشاره کرد.

 

«دزدان دریایی کارائیب» از ۲۶ می و «ماشین‌ها ۳» از ۱۶ ژوئن اکران خواهد شد.