لباس جادویی ناسا به کمک مادران تازه وضع حمل کرده ، می آید - تولید لباس مخصوص مادران توسط ناسا

تولید لباس مخصوص مادران توسط ناسا

تولید لباس مخصوص مادران توسط ناسا

برگزیده ها: لباس جادویی ناسا به کمک مادران تازه وضع حمل کرده ، می آید

برگزیده ها یک لباس جادویی الهام گرفته از تحقیقات ناسا بر روی لباس ضد جاذبه قابل تورم از جان مادران تازه وضع حمل کرده حفاظت خواهد کرد.

به گزارش برگزیده ها به گزارش سرویس علمی ایسنا، این لباس جادویی به مادران کمک خواهد کرد تا در مقابل خونریزی پس از زایمان در کشورهای در حال توسعه دوام بیاورند.

این لباس ابتدا توسط شرکت Zoex در کالیفرنیا برای مناسب سازی لباس های فشار به منطور درمان شوک و خونریزی مادران تازه تولید شد. این شرکت، پوشاک مذکور را با استفاده از یک فرآیند فشرده سازی ارتجاعی ساده به شکل یک نسخه غیرپنوماتیک تغییر داد زیرا به فشار با قدرت مورد استفاده در نسخه های نظامی و هوانوردی نیاز نبود.

بر اساس یک تحقیق جدید مرکز تحقیقات ایمز ناسا و سایر محققان، این پوشاک جان 13 نفر از 14 بیمار پاکستانی را که در شوک ناشی از خونریزی شدید بودند، نجات داد.

تحقیقات دیگر در مصر و نیجریه نشان داد که این لباس جادویی هم خونریزی شدید و هم مرگ ومیر ناشی از خونریزی بعد از زایمان را تا 50 درصد کاهش داد.

در سال 2012 سازمان جهانی بهداست و فدراسیون بین المللی متخصصان زنان و زایمان تصمیم گرفتند تا بطور رسمی استفاده از این دستگاه را برای درمان خونریزی بعد از زایمان پیشنهاد کنند.

از آن زمان تاکنون 20 کشور یک نسخه کم هزینه از پوشاک فشار موسوم به "LifeWrap" را خریداری کرده اند که برای زنان دچار خونریزی پس از زایمان مورد استفاده است.

اخیرا دانشمندان به آموزش پزشکان بدون مرز و صلیب سرخ کانادا برای استفاده از این پوشاک در کشورهای ابولا زده در آفریقا پرداخته اند. "LifeWrap" همچنین برای آمبولانس ها در شرق تیمور و آن هایی که در مناطق روستایی تانزانیا استفاده می شوند، ارائه شده است.

سالانه حداقل 70 هزار زن در اثر خونریزی بعد از زایمان در کشورهای کمتر توسعه یافته از دنیا می روند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 71401 برچسب : ناسا ، زایمان ، خونریزی
,