راهی برای صرفه‌جویی آب در تابستان


اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی , کمبود آب

وجود خشکسالی‌ در ایران موجب شده تا سایه کمبود آب در کشور حکم‌فرما باشد مساله‌ای که هر ساله با شروع فصل تابستان اوج می‌گیرد و لازم است تا مشترکان در نحوه مصرف خود مدیریت بیشتری داشته باشند.

 به‌گزارش ایسنا، کولر وسیله‌ای است که در فصل گرما مورد استفاده تمام مشترکان قرار می‌گیرد بر همین اساس کارشناسان مدیریت مصرف آب راهکارهایی را برای کاهش مصرف و یا به‌ عبارتی استفاده درست‌تر از این وسیله اعلام کرده‌اند.

 

کارشناسان بر این باورند که با نصب سایبان روی کولر های آبی 10 تا 15 درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود چرا که در زیر سایبان قرار دادن کولر ضمن کاهش مصرف انرژی از تابش مستقیم نور خورشید و هدررفت مقدار زیادی آب ناشی از تبخیر جلوگیری می کند .

 

علاوه‌ بر این استفاده از کولرهایی به رنگ سفید که بیشترین بازتابش نور را دارد می‌تواند تاثیر زیادی در نحوه مدیریت مصرف آب داشته باشد، همچنین اطمینان از سلامت شناور کولر جهت جلوگیری از سرریز آب، عایق بندی کانال کولر جهت جلوگیری از هدرروی سرما، افزایش راندمان کولر و همچنین عدم استفاده از دور تند کولر همگی مواردی است که دست‌اندرکاران حوزه مدیریت مصرف بر آن تاکید دارند.

 

از سوی دیگر استفاده از  کلیدهای ترموستات و نصب آنها یکی دیگر از روشهای موثر در کاهش مصرف انرژی و آب است. کلیدهای هوشمند این توانایی را دارند که با توجه به اندازه گیری دمای محیط، روشن و خاموش شده و از مصرف بیهوده آب و انرژی جلوگیری کنند .

 

موضوع مدیریت مصرف یک مساله مهم و حیاتی در سراسر جهان به‌ویژه کشورهایی همچون ایران که با بحران بی آبی دست‌وپنجه نرم می‌کنند شناخته شده و برای این مساله نیز لازم است یک اتحاد همگانی در تمام سطوح صورت بگیرد.