چرا سریال‌های طنز مثل قبل موفق نیستند؟/ شهین تسلیمی: فیلمنامه نداریم


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

شهین تسلیمی پس از ایفای نقش در سریال «دردسرهای عظیم» قرار است با سریال «پنچری» در قاب تلویزیون حضور یابد. او می‌گوید: متاسفانه مدتی است که مخاطبان تلویزیون نسبت به قبل خیلی کمتر شده‌اند؛ چراکه کیفیت کارها در حد قابل توجهی پایین آمده و تمام این موارد که موجب ریزش مخاطب شده به ضعف در فیلمنامه برمی‌گردد.

شهین تسلیمی که «وضعیت سفید»، «ارمغان تاریکی»، «برنگاه»، «مادرانه»، «مرد هزار چهره» و … از جمله مجموعه‌های او محسوب می‌شود، در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی کاهش مخاطبان تلویزیون و اینکه چرا آثار طنز تلویزیون با وجود حضور همان تیم‌های قبلی، همچون گذشته در جذب مخاطب موفق نیستند؟ اظهار کرد: متاسفانه مدتی است که مخاطبان تلویزیون نسبت به قبل خیلی کمتر شده‌اند. از طرفی کیفیت کارها نیز در حد قابل توجهی پایین آمده است. تمام این موارد که موجب ریزش مخاطب هم شده به ضعف در فیلمنامه برمی‌گردد. متن‌ها ضعیف هستند و در این اوضاع حتی اگر بهترین بازیگران طنز را هم دعوت کنند، باز هم کار خوب از آب درنمی‌آید. چرا که یک بازیگر باید طبق فیلمنامه پیش برود و وقتی ضعف در این بخش باشد، کل ماجرا تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

 

تسلیمی در همین زمینه با بیان اینکه مدت‌هاست که موضوع فیلمنامه در تلویزیون مغفول واقع شده است، گفت: برای جذب مجدد مخاطب باید فکری به حال این اوضاع شود، به دلیل همین فیلمنامه است که می‌گویم سریال جدید نیک‌نژاد هم محبوبیتش را به دست می‌آورد؛ چراکه روی متن این سریال واقعا فکر شده است.

 

او با اشاره به سریال «پنچری» که نیک‌نژاد کارگردانی آن را بر عهده دارد، ادامه داد: امیدوارم با پخش این سریال، جریان جذب مخاطب توسط سریال‌های طنز دوباره راه بیفتد؛ چرا که علاوه بر بازیگران خوبی که مدتی است کمتر دیده شده‌اند کارگردان و تهیه کننده کاربلدی بالای سرکار حضور دارند و مثل «دردسرهای عظیم» که بین مردم جای خودش را باز کرد، برای این مجموعه هم شاهد همان محبوبیت و شاید بیشتر باشیم.

 

بازیگر «وضعیت سفید» درباره نقش خود در مجموعه‌ی «پنچری» توضیح داد: نقش من در این سریال با «دردسرهای عظیم» فرق می‌کند؛ در آن جا صاحبخانه‌ای بودم که از نظر مالی در مضیقه بود و اصرار داشت که سروقت اجاره‌اش را بگیرد اما شخصیتم در این سریال خیلی مهربان است. «دلبر» کاراکتر جدی است که به جهت فضایی که در راستای طنز موقعیت ایجاد می‌شود، به گونه‌ای وجهه طنز پیدا می‌کند. بازیگر روبروی من آقای نیکخواه هستند. در این کار تفاوت هایی با سریال قبلی من وجود دارد و برخلاف نقش‌های قبلی‌ام اوضاع مالی بهتری دارم و به شکل یک زن مقتدر ظاهر می‌شوم. مهران مهام تهیه‌کننده بسیار خوبی است که همیشه سر کارهایش حاضر است، به فیلمنامه اهمیت می‌دهد و در کارش بسیار دقیق است .تا جایی که حتی زمان امضای قرارداد نگاه نمی‌کنم که در آن چه نوشته است.

 

این بازیگر که در مجموعه‌ی «هم‌سایه‌ها» نیز ایفای نقش کرده است، در پایان گفت: در سریال «هم‌سایه‌ها» نیز حضور دارم. موضوعی که در این بین برای من اهمیت دارد محبوبیت بین مردم و جلب رضایت آن‌هاست. امیدوارم که بتوانم با این کارها چنین اتفاقی را رقم بزنم. در این مجموعه با اصغر سمارزاده، نقش پدر و مادر سمانه پاکدل و سپند امیرسلیمانی را بازی می‌کنیم و هر از چندگاهی به بهانه‌هایی چون خواستگاری و … سر و کله‌مان پیدا می‌شود. با این وجود می‌شد که در این مجموعه در حاشیه اتفاقاتی که در ساختمان می‌افتاد بیشتر حضور داشته باشیم و این موضوع جای کار داشت، اما نویسنده اینگونه نوشت و کار ما خیلی کمرنگ شد. با این وجود من به خاطر دعوت مهران غفوریان آمدم و کمابیش در این کار حضور دارم.