جنایت اشتباهی


مردان ناشناس در تاریکی شب ٢ کارگر بازیافت شهرداری منطقه ٦ را هدف ضربات چاقو و قمه قرار دادند. یکی از کارگران این شرکت خصوصی درحالی‌که روی تخت بیمارستان تحت نظر بود، صبح دیروز تسلیم مرگ شد. تلاش پلیس برای دستگیری ضاربان آغاز شده است. این درحالی است که گفته می‌شود این درگیری بر سر جمع‌آوری زباله رخ داده است. 

شامگاه یکشنبه، ١٨ تیرماه‌ سال ‌جاری ٢ کارگر شرکت خصوصی جمع‌آوری و بازیافت زباله در خیابان ١٣ آبان درحال جمع‌آوری زباله‌ها بودند که ناگهان چند مرد درحالی‌که چاقو و قمه به دست داشتند به آنها نزدیک شدند. جوان ٢٧ ساله که راننده خودرو وانت‌پیکان شرکت خصوصی بود همراه پیمانکارش با دیدن این صحنه شوکه شدند.

 

مردان ناشناس بدون هیچ مقدمه‌ای به سمت ٢ مرد جوان حمله کردند و درگیری خونین در تاریکی شبانه رقم خورد. درگیری این مردان ادامه داشت و درحالی‌که ٢ کارگر غرق به خون روی زمین افتاده بودند ضاربان پا به فرار گذاشتند. خیلی زود ماجرای این درگیری خونین به ماموران کلانتری ١٠٥ سنایی مخابره شد. ماموران با حضور در محل درگیری با دو مرد که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند، روبه‌رو شدند و از امدادگران اورژانس درخواست کمک کردند و خیلی زود دو مجروح این حادثه به بیمارستان منتقل شدند. ٢ مرد جوان در بیمارستان تحت نظر پزشکان قرار گرفتند اما وضع جوان ٢٧ ساله که با ضربه قمه زمینگیر شده بود هر لحظه وخیم‌تر می‌شد تا این‌که وی ساعت ٧صبح روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد.

 

همین کافی بود تا ماجرای درگیری مرگبار به بازپرس محسن مدیر روستا در شعبه ششم دادسرای امور جنایی پایتخت گزارش شود و در این مرحله تیمی از ماموران اداره ١٠ پلیس آگاهی تهران برای بررسی‌های فنی دست به کار شدند.کارآگاهان در تحقیقات ابتدایی پی بردند که ٢ کارگر شرکت خصوصی بازیافت تحت نظر شهرداری منطقه ٦ تهران درحال جمع کردن زباله‌های خشک بودند که چند مرد که احتمال می‌رود از افرادی باشند که در سطح شهر به جمع‌آوری زباله‌ها مشغولند، با دیدن این صحنه برای اعتراض به سمت دو مرد جوان رفته و پس از بستن مسیر آنها با خودرو نیسان درگیری خونین را رقم زده‌اند.

 

ماموران در تحقیقات میدانی به سراغ یکی از شاهدان ماجرا رفتند و وی گفت: «مردان غریبه همگی چاقو و قمه به‌دست بودند و بدون هیچ مقدمه‌ای به سمت ٢ مرد که از کارمندان شرکت بازیافت بودند، حمله کردند و درگیری خونینی رقم خورد. پس از لحظاتی یکی از مردان خشن به همدستانش اعلام کرد که این ٢ مرد را اشتباه گرفته و مردان چاقو به دست با شنیدن این حرف دست از کتک‌کاری برداشته و پا به فرار گذاشتند.»

 

نخستین فرضیه

با توجه به این‌که مردان خشن ناشناس هیچ اختلافی با قربانی جنایت نداشتند این فرضیه وجود دارد که عاملان این جنایت مردان زباله جمع‌کنی هستند که در سطح شهر به صورت پراکنده با جمع کردن زباله‌های خشک و فروش آنها هزینه‌های زندگی‌شان را تأمین می‌کنند. این مردان که خیابان‌های خاصی را برای خود انتخاب می‌کنند مانع ورود و جمع کردن زباله افراد دیگر در این خیابان‌ها می‌شوند و به‌طور معمول آن منطقه را در انحصار خود می‌دانند و شب حادثه با دیدن خودرو وانت‌پیکان که درحال جمع‌آوری زباله‌های خشک سطل‌های زباله بوده برای اعتراض به سمت آنها حمله کرده‌اند که در این میان یکی از مردان خشن متوجه این موضوع می‌شود که دو مرد برای یکی از شرکت‌های خصوصی بازیافت کار می‌کنند که در این مرحله دست از درگیری برداشته و پا به فرار گذاشته‌اند.بنا به این گزارش، ماموران اداره ١٠ پلیس آگاهی تهران با دستور بازپرس مدیرروستا تحقیقات فنی برای دستگیری عاملان این جنایت دسته‌جمعی را آغاز کرده‌اند تا با دستگیری متهمان راز این درگیری خونین فاش شود.

  

 اخبار  حوادث  - شهروند