امدادرسانی‌ نجاتگران آذربایجان‌شرقی به سیل‌زدگان 10 شهرستان/ 12 مفقودی در سیل روستای چنار عجب‌شیر


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

امدادرسانی‌ نجاتگران آذربایجان‌شرقی به سیل‌زدگان 10 شهرستان/ جستجوی مفقودین سیل در عجب‌شیر و آذرشهر

 

سعید کنعانی در گفت‌وگو با فارس در تبریز اظهار داشت: به دنبال بارش شدید باران در آذربایجان شرقی و وقوع سیل و آبگرفتگی در پاره‌ای از روستاها، نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به کمک سیل‌زدگان شتافته‌اند.

 

وی ادامه داد: از صبح  امروز جمعه 25 فروردین به دنبال ورود سامانه بارشی به استان و بارش شدید باران در سطح استان نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به حالت آماده باش در آمده و ضمن پوشش حوادث جاده‌ای نسبت به امدادرسانی به سیل و آبگرفتگی معابر و منازل در روستاها پرداختند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان که به همراه نجاتگران و تیم‌های امدادی در روستای بیرق تبریز حضور یافته بود و از نزدیک عملیات  امدادرسانی به سیل زدگان را مدیریت می‌کرد، افزود: از بدو دریافت گزارش هایی مبنی بر وقوع سیل و آبگرفتگی منازل روستایی نجاتگران جمعیت هلال احمر استان و شعب تابعه با انجام دهها عملیات امدادی به کمک سیل زدگان شتافته اند.

 

 کنعانی خاطرنشان کرد: نجاتگران هلال احمر آذربایجان شرقی در شهرستان های چاراویماق «روستای آرازگونی»، بستان‌آباد «روستای نهر»، شهرستان ویژه مراغه روستاهای «کرده ده و بیان لوجه»، شهرستان ورزقان «روستای کاسین»، روستای «بیرق باسمنج» تبریز، شهرستان ملکان روستای آغچه دیزج، شهرستان هریس روستای شیران و در سطح تبریزبه  محدوده عباسی و باغمیشه «آذرساتراپ» مراجعه کرده و به رفع آبگرفتگی منازل و اسکان افراد در مکان‌های امن اقدام کرده‌اند و این امدادرسانی‌ها در سایر نقاط کماکان تداوم دارد.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: بدنبال دریافت گزارش هایی از شهرهای عجب شیر «روستاهای یایچی، خنیان و چنار» و آذرشهر مبنی بر گستردگی سطح حادثه سیل، ده‌ها تن نجاتگر ورزیده سیلاب و تیم واکنش سریع با خودروهای امدادی و خودروی آرگو به محل های یاد شده اعزام شده و به همراه نجاتگران شهرستان‌های یاد شده و شهرهای معین مشغول امدادرسانی به سیل‌زدگان و جستجوی مفقودین هستند.

 

وی تصریح کرد: در مواقع بارندگی و سیلاب جمعیت هلال احمر محیط‌های روستایی را که متولی خاصی ندارد پوشش داده و در شهرها به عنوان نیروی کمکی در کنار آتش‌نشانی و شهرداری در حد توان در خدمت حادثه‌دیدگان است.

 

12 مفقودی در سیل روستای چنار عجب‌شیر/ 2 جسد پیدا شد

سیدشمس‌الدین مراثی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در خصوص وقوع سیل در برخی از روستاهای عجب‌شیر اظهار کرد: با توجه به افزایش بارندگی و طغیان رودخانه‌ها ستاد بحران در شهرستان عجب‌شیر تشکیل یافت و تصمیمات نهایی اتخاذ شد.

 

وی با بیان اینکه تا این لحظه جسد 2 گرفتار در سیل از طریق نیروی انتظامی عجب‌شیر به بیمارستان تحویل داده شده است، گفت: متاسفانه طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته احتمال افزایش تعداد کشته شدگان وجود دارد.

 

فرماندار عجبشیر خاطرنشان کرد: طبق گزارش به دست آمده تاکنون از مفقودی 12 نفر اطلاع داده‌اند و امید است این عزیزان در سلامت بوده و به آغوش خانواده‌های چشم انتظار خود برگردند.

 

وی متذکر شد: هیچ راه مواصلاتی تخریب نشده و در تردد هیچ گونه مشکلی نداریم و فقط یکی از پل‌های قوری‌چای دچار مشکل شده بود که بلافاصله تعمیر شد.

 

مراثی افزود: برخی شائبه‌ها در خصوص بسته شدن برخی روستاها در رسانه‌ها منتشر شده که چنین چیزی وجود نداشته و دسترسی به تمام روستاها وجود دارد.