در هفته اول ریاست جمهوری، ترامپ رکورد عدم محبوبیت را شکست!


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,ترامپ

اقدامات ترامپ طی هفته اول حضورش در کاخ سفید نشان داده که هدف وی به جای آنکه جلب رضایت سایرین باشد راهی است که در نهایت به قطع امید حامیانش ختم می‌شود.

 به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه لس‌آنجلس تایمز، براساس نظرسنجی موسسه گالوپ که دهه‌هاست میزان محدودیت روسای جمهور را مورد بررسی قرار می‌دهد میزان محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا تاکنون ۴۵ درصد بوده در حالی که عدم محبوبیت وی از مرز ۴۸ درصد نیز گذشته است.

 

اقدامات ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور طی هفته آغازین این شغل حساس بسیاری از حامیان وی را "ناامید" کرده است آنچنان که نظرسنجی روز شنبه نشان داد که ۵۱ درصد آمریکایی‌ها از اقدامات ترامپ راضی نیستند. این رقم بیانگر سرعت رکورد شکنی ترامپ در رسیدن به بالاترین میزان عدم محبوبیت است.

 

در مقایسه با ترامپ، جورج بوش شش ماه پس از اینکه دور دوم ریاست جمهوری خود را آغاز کرد به حداکثر عدم محبوبیت خود رسید و تا پایان دوره خود در این فضای منفی باقی ماند. اوباما نیز تا اوت ۲۰۱۱ و مسائل مرتبط با بدهی دولت به این میزان عدم محبوبیت دست نیافته بود. با این حال اوباما دوره خود را با محبوبیت گسترده‌ و عدم محبوبیتی ۳۷ درصدی به پایان رساند.