قوچان نژاد:آن گل تاریخی به کره همیشه در قلبم می‌ماند


اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی , قوچان نژاد

 تماشاگران امروز نوشت:مهاجم تیم‌ملی می‌گوید:«حالا در جام‌جهانی هستیم،حمایت کنید لطفا.»

 

گمان خیلی ها این است که رضا قوچان نژاد از دوران اوج خودش فاصله گرفته است.شاید تصور آنها به دلیل بازی نکردن های رضا در تیم ملی باشد اما باید گفت که خود گوچی آنقدر انگیزه دارد که ...تاریخ هرگز از یاد نخواهد برد گل های حساسی که او برای تیم ملی زده است.همین 4 سال قبل و در آخرین روزهای خرداد ماه بود که رضا با بازکردن دروازه کره جنوبی آن هم به بهترین شکل ممکن زمینه حضور ایران در جام جهانی را فراهم کرد.گلی که کره ای ها بارها از آن یاد کرده اند و خیلی از آنها می گویند:«مثل یک تیر خلاص بود.»رضا این روزها زیاد برای تیم ملی به میدان نرفته است اما هر بار که بازی کرده زهر دار بوده و خطرناک.هر چند با تاخیر اما به بهانه همین گل با رضا قوچان نژاد برای دقایقی گفت و کردیم.

 

تقریبا 4 سال قبل یک گل حساس برای ایران زدی و خیلی اتفاقات خوبی برای خودت و تیم ملی افتاد.رفتیم جام جهانی و...

 

هرگز فراموش نمی کنم.یکی از مهم ترین اتفاق هایی بود که برای من افتاد.من باید از مردم هم تشکر کنم که هنوز یادشان هست و هر بار که من را می بینند یا در شبکه های مجازی ابراز محبت می کنند.آنها یک شنبه هم حسابی من را خجالت زده کردند.دوستتان دارم.

 

الان خودت چه حسی داری؟

یادش بخیر.هیچ وقت فراموش نمی کنم.رسانه ها چه تیترهایی زدند و چه مطالب نوشتند.راستی از همه بچه های خبرنگار هم تشکر می کنم که همیشه به من لطف داشته اند.وقتی درباره آن بازی حرفی زده می شود خیلی ها می گویند آن گل از به یاد ماندنی ترین گل های تاریخ ایران است اما باید بگویم که برای خود من هم همین طور است.خدا را شکر که زننده آن گل من بودم.هنوز احساس می کنم در آن بازی هستم.خیلی فضای سنگینی بود و ما حتما باید کره جنوبی را می بردیم.باید به جام جهانی می رفتیم و توقع مردم هم کار ما را سخت کرده بود.هیچ وقت این روزهای خوب را فراموش نمی کنم.همیشه آن بازی و آن گل تاریخی در قلبم خواهد ماند.

 

به نظرت بازی با کره جنوبی و سوریه چه می شود.

درتیم ملی هدف ما همیشه رسیدن به پیروزی است.حالا با شرایط بهتری به کره جنوبی می رویم.روحیه خوبی داریم و به جام جهانی صعود کرده ایم.می خواهم بگویم خیالمان راحت است.امیدوارم از الان به بعد حمایت لازم از تیم ملی صورت بگیرد. دقیقا تیم ملی به این حمایت نیاز دارد تا بتواند در جام جهانی موفق باشد. فکر کنم همین حالا وقتش است و امیدوارم این حمایت را پشت تیم ملی ببینم.

 

راستی در چند بازی اخیر تیم ملی زیاد بازی نکرده ای و ...

این ها در تیم ملی اهمیتی ندارد.واقعا ترکیب های کی روش غیر قابل پیش بینی است.اینکه چه کسی بازی کند یا نه مهم نیست،مهم پیروزی تیم ملی است که به عنوان هدف همه ترسیم شده است.

 

رضا کمی درباره خودت حرف بزنیم.در لیگ هلند تا یک قدمی آقای گلی پیش رفتی.تلاشت ستودنی بود اما در نهایت این اتفاق نیفتاد.

دقیقا.من خیلی تلاش کردم و تا آخرین روزها هم امید زیادی داشتم که آقای گل شوم اما نشد.مشکلی نیست چون من تلاشم را کردم.

 

تصمیم ات برای آینده چیست؟در هیرنوین می مانی؟

باشگاه هیرنوین هم جزو باشگاههای خوب هلند است. ولی من هنوز آینده ام مشخص نیست. فعلا در تعطیلات هستم و بعد از آن درباره آینده ام تصمیم می گیرم.

 

یعنی پیشنهاد های دیگری داری؟

الان درباره اش نمی توانم حرف بزنم.فعلا واقعا چیز زیادی نمی دانم ولی امیدوارم بتوانم برای فصل جدید یک تصمیم خیلی خوب بگیرم. به هر حال سال قبل از جام جهانی است و دوست دارم جایی باشم که هم فرصت بازی داشته باشم و هم بتوانم آماده تر از قبل شوم. نه تنها برای من، بلکه برای همه بچه های دیگر تیم هم سال پیشرو واقعا سال مهمی است. امیدوارم که همه شرایط خوبی داشته باشند و کسی بدشانسی نیاورد.