سرقت ميليوني از رستوران‌هاي كن تهران


اعضاي يك باند سرقت كه براي تامين هزينه مواد مخدر اقدام به سرقت ميليوني از رستوران‌هاي كن تهران مي‌كردند در دام پليس گرفتار شدند.

رسيدگي به اين پرونده از روز هشتم فروردين امسال با رجوع فردي به كلانتري ١٤٢ به جريان افتاد. شاكي در اظهاراتش به ماموران گفت: به تازگي از رستورانم در منطقه كن سرقت شده و سارقان تمامي اموال و تجهيزات داخل رستوران را با خود برده‌اند. من رستورانم را هنوز افتتاح نكرده بودم به همين خاطر همه دستگاه‌ها نو و سالم بودند.

 

اظهارات مالباخته نشان مي‌داد كه سارقان موفق شده بودند تمامي وسايل صنعتي ويژه رستوران، ده‌ها تخته قاليچه، ده‌ها دست ظروف پذيرايي و... را به سرقت برده و به راحتي از محل متواري شوند.


با ثبت شكايت مالباخته، پرونده‌اي مقدماتي با موضوع «سرقت اماكن» به دستور شعبه ششم بازپرسي دادسراي ناحيه ٥ تهران تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.


با آغاز تحقيقات، ماموران به بررسي دوربين‌هاي مداربسته محل‌هاي سرقت پرداختند كه در جريان آن تصاوير ضبط شده دوربين‌هاي يكي از شعبات بانكي نزديك محل سرقت مورد بازبيني قرار گرفت. بازبيني تصاوير نشان مي‌داد كه يكي از اراذل و اوباش به نام منطقه در روز سرقت، در اطراف رستوران پرسه‌زني مي‌كرد.

 

به اين ترتيب تمركز پليس بر دستگيري او قرار گرفت. همزمان رجوع ماموران به بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار پليس نشان داد كه متهم از اراذل و اوباش منطقه حصارك پونك به نام محمد است كه نيمه‌هاي شب هفتم فروردين اقدام به سرقت از رستوران كرده است.  با شناسايي محمد به عنوان يكي از سارقان به سرعت تحقيقات براي شناسايي مخفيگاه او آغاز و و در جريان آن مشخص شد متهم قصد دارد بيش از ٢٠تخته قالچيه را به قيمت ٥/١ ميليون تومان به فروش برساند.

 

به اين ترتيب تيمي از ماموران به محل معامله اعزام شدند و محمد در تاريخ دوازدهم فروردين دستگير و ده‌ها تخته قاليچه از او كشف و ضبط شد. متهم كه به پليس آگاهي منتقل شده بود در جريان بازجويي‌ها به سرقت از رستوران اعتراف كرد و به ماموران گفت: روز سرقت پس از بررسي شرايط منطقه به همراه دو همدست ديگرم وارد رستوران شديم و تجهيزات آن را به سرقت برديم.


با معرفي دو همدست ديگر متهم، مخفيگاه آنها نيز شناسايي شد و هر دو نفر آنها نيز در هجدهم فروردين دستگير و به پليس آگاهي منتقل شدند.


دو متهم ديگر پرونده نيز در جريان بازجويي‌ها اعتراف كردند كه بخش بيشتر اموال سرقت شده را به شكل ضايعات به مبلغ ٥٠٠ هزار تومان فروخته‌اند كه بلافاصله فرد خريدار اموال مسروقه شناسايي، دستگير و تمامي اموال سرقت شده از وي كشف شد.


سرهنگ كارآگاه داود مرادي، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر، هر سه متهم پرونده را از اراذل و اوباش منطقه حصارك پونك دانست و گفت كه به مصرف مواد مخدر از نوع شيشه نيز اعتياد دارند. او انگيزه متهمان از اين سرقت را تامين هزينه مواد مخدر اعلام كرد و گفت: در ادامه تحقيقات مشخص شد كه متهمان پيش از اين چندين سرقت مشابه از واحد‌هاي رستوراني منطقه داشته‌اند كه به اين ترتيب تحقيقات تكميلي براي شناسايي ديگر جرايم ارتكابي، در دستور كار كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

اخبار حوادث - اعتماد