وزیر خارجه آمریکا خواستار تضمین توقف حملات شیمیایی در سوریه از سوی تهران و مسکو شد


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , وزیر خارجه آمریکا

در حالی که ارتش سوریه و وزارت دفاع روسیه هرگونه حمله شیمیایی در حومه شهر ادلب را تکذیب می‌کنند، وزیر امور خارجه آمریکا با طرح ادعاهایی از ایران و روسیه خواست تا مانع از ادامه این حملات در سوریه شوند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در پی وقوع انفجار در انبار تسلیحات شیمیایی در شهرک خان شیخون در حومه ادلب واقع در شمال غرب سوریه، مدعی شد که بشار اسد رییس‌جمهور سوریه مسئول وقوع این حادثه است.

 

ارتش سوریه و وزارت دفاع روسیه هرگونه حمله شیمیایی توسط نیروهایشان را تکذیب کرده و گروه‌های مسلح را مسئول این حملات می‌دانند. شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز در این زمینه تشکیل جلسه ‌دهد.

 

تیلرسون با اتهام‌زنی به دولت سوریه و رئیس‌جمهور این کشور مدعی شد: هر کسی که از سلاح‌های شیمیایی برای حمله به مردم خودش استفاده می‌کند بی‌اعتنایی کامل به انسانیت را نشان می‌دهد و باید پاسخ‌گو باشد. ما از ایران و روسیه می‌خواهیم تا از نفوذ خود بر رییس‌جمهور سوریه استفاده و تصمین کنند که این حملات وحشتناک دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

 

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران و روسیه که خود را به عنوان تضمین‌کنندگان اجرای آتش بس معرفی می‌کنند دارای مسئولیتی سنگین برای این اتفاقات مرگ‌بار هستند.

 

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا نیز این حمله را محکوم کرد و مدعی شد که بشار اسد مسئول این اتفاق است و جامعه مدنی به آن بی‌توجه نخواهد بود.

 

وزیر امور خارجه آمریکا هم‌چنین گفت: افرادی که از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه دفاع و حمایت می‌کنند از جمله روسیه و ایران نباید هیچ تردیدی درباره اسد یا اهدافش داشته باشند.